Hej allihopa!

Jag funderar på att skaffa ett administrativt system för att spara tid och effektivisera organisationen av ordrar och arbetsuppgifter. Är det någon här som har erfarenhet av SoftOnes affärssystem för hantverkare? Vad tycker ni i så fall?


  • Vilka fördelar finns med deras lösning?
  • Vilka nackdelar finns med deras lösning?
  • Vilka funktioner saknar ni?
  • Sparar ni mycket tid genom att använda det?

Tack så mycket för alla svar.
 
Jag är anställd. Så jag vet inte hur de är för chefen. Men deras mobilapp är sämst.
Jobbar online och är segt.
 
http://www.fortnox.se/ använder hantverkaren som jag brukar anlita och han är jättenöjd, det är också molnbaserat. Har jobbat mycket med olika affärsystem och ekonomisystem och vad jag har hört från de som jobbar med utveckling av sådana system så har de fått mycket beröm för att det är en bra teknisk lösning.
Visma (gamla SPCS) har även en hel drös med olika produkter för småföretagare.
Men först ta och gå igenom vilka behov du har, sondera marknaden över vilka system som finns och hur de passar dina behov. Hur stort företag är det frågan om? Vad har du för behov? Du var rätt så luddig i din beskrivning.
 
Ok, passpå. Årets trådlyft.
Tänkte höra med TS om han skaffat sig något system och vad som isåfall valdes?
 
Jag använde softone ett tag på jobbet men bara deras tid-modul inte hantverkaremodulen. Dom lovade mycket och säljaren lovordade hur mycket man skulle kunna göra. Men ganska många funktioner fanns inte vid leverans. Vissa saker fick dom i panik lösa med lite programmering andra löstes aldrig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.