Hej, som synes av bilden så har fogen runt golvbrunnen gått i upplösning. Vad gör man i ett sådant läge? Måste det mätas fukt och brytas upp kakel eller räcker det i första läget att bättra på fogen?
Tack på förhand!
 
  • Närbild på skadad fog runt en golvbrunn med löst kakel och synlig upplösning av material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det räcker med att skrapa bort lös fog och foga om. Akta så du inte går för djupt och skadar tätskiktet bara.
 
  • Gilla
Olmo.D
  • Laddar…
J
Jag är i samma läge som ts och passar på att skicka en följdfråga: finns det småförpacknikgar med fog att köpa någonstans?
 
J Jönas skrev:
Jag är i samma läge som ts och passar på att skicka en följdfråga: finns det småförpacknikgar med fog att köpa någonstans?
silikonfog eller kakelfog? Silikon brukar finnas på tub i lite mer välsorterade byggbutiker. Kakelfog däremot har jag inte sett på mindre än 1kg, och då är det en plastburk man ska leta efter, på påse är nog det minsta 2kg.
 
Exostor Exostor skrev:
silikonfog eller kakelfog? Silikon brukar finnas på tub i lite mer välsorterade byggbutiker. Kakelfog däremot har jag inte sett på mindre än 1kg, och då är det en plastburk man ska leta efter, på påse är nog det minsta 2kg.
Runt golvbrunn ska det inte vara silikon utan vanlig kakel/klinkerfog.
 
  • Gilla
Exostor
  • Laddar…
Hemmakatten
När också jag behövde pyttelite kakelfog så fick jag lite i en påse hos kakel/badrumsbutiken.

Det visade sig att butiken hade flera öppnade påsar i olika färger så att kunder kunde få med sig lite hem för att testa vilken färg som passade hemma.
 
  • Gilla
Jönas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.