Y
Har två vattenpumps-rum och tidigare har man gått och pluppat i något gammalt skräckinjagande element när det blivit som kallast.

Nu har jag dock missat att mösa mig ut i tid i liknande stunder så ett termostat element vore käckt som sköter sig själv, som går på om det blir för kallt så vattnet riskeras att frysa.

Frågan är då var jag finner bra element till detta för vettig fattigmanspeng :)
 
Mikael_L
Y
Det bör ju gärna vara lite kvalité så man inte behöver oroa sig att det antingen inte värmer eller gör så huset brinner ner. *fördomsfull mot biltema*

+5grader som minimum på den via länken, är det då de flesta element går igång alltså för undvika frusna ledningar?
 
Mikael_L
Att ställa in t.ex. +1 grad är kanske att utmana ödet. :D

Jag har ett ex av den från CO, det är inga grader makerade på termostatskalan, utan 0-5 (1-6 eller nåt sånt), så det blir väl lite kollande i början med en termometer.

Framåt våren kan jag kanske ge en recension av frostvakten, ifall garaget brann upp eller de frostkänsliga prylarna frös sönder. ;)
 
Y
Fick ett reklamblad hem och såg det "läskiga" element jag har i ena rummet, tydligen var det en säkrare modell godkänd för luriga miljöer.

Så du klurade jag på om det inte finns någon mellan pryl, ungefär som en timer fast den går på tempraturer. som man då sätter mellan kabel och väggkontakt?
 
Y
ja typ nåt sånt ja :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.