Y
Har precis bläddrat genom Dekorakatalogen och fann snopet inget kakel/klinker som var så långt som jag söker.

Har ni sett stora skivor någonstans som är större än 110x34? :)
 
Yrrol skrev:
...
Har ni sett stora skivor någonstans som är större än 110x34? :)
Skall det vara mm eller cm?
 
Y
110x34+ cm. Gärna 9mm tjocklek.
 
Y
Tack. Ska se om dom har porslinsvitt som jag egentligen söker.
 
Redigerat:
T
Fast krillemans länk visar klinker, största kaklet jag har sett i vitt är 30x90cm.
 
Krilleman
Ja det kanske det är, men Sigros beskrivningen säger golv/vägg. Såg dessa på Sigro av en slump för ett tag sen. Men om dom är porslinsvita eller inte har jag ingen aning om. Tänkte bara tipsa med länken!

Jag är mest imponerad att man gör dessa giganter till plattor! :cool:
 
krilleman_215 skrev:
[länk]

??
Corten är en typ av stål, med rostigt utseende. Alltså är detta antagligen inte keramik!

Själv har jag svårt att tro att det går att göra eller hantera kakel i sådana dimensioner utan att det knäcks.
 
T
krilleman_215 skrev:
Ja det kanske det är, men Sigros beskrivningen säger golv/vägg. Såg dessa på Sigro av en slump för ett tag sen. Men om dom är porslinsvita eller inte har jag ingen aning om. Tänkte bara tipsa med länken!

Jag är mest imponerad att man gör dessa giganter till plattor! :cool:
Självklart eftersom man kan använda klinkers både på vägg och golv. Kakel är för vägg endast även om det "går" att lägga på golv.
 
Går det att hitta en plattsättare som vågar ta sig an sådan monsterplattor?
 
Y
Nimajneb skrev:
Går det att hitta en plattsättare som vågar ta sig an sådan monsterplattor?
I detta fall så ska jag bara ha 1st som ligger platt ovanpå en hylla så det är nog ingen utmaning/risk för läggaren :)
 
På Lunds kakelvaruhus finns vita 120x60. Vet dock ej märket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.