Har haft en del problem med olika latexfog som blivit genomskinliga och dassiga efter ett tag, en del har även spruckit.

Nu letar jag efter en vit latexfog som inte spricker och som håller sig vit och fin många, många år, tacksam för den som kan tipsa om det :p
 
Jag har också haft liknande problem, Har upplevt att de gulnar speciellt i kontrast till ett vitt tak.
 
Måla första gången, lägg latex där det behövs, måla andra gången. Latex ska om möjligt övermålas för bästa resultat.
 
lajsiiwan skrev:
Måla första gången, lägg latex där det behövs, måla andra gången. Latex ska om möjligt övermålas för bästa resultat.
Okej, menar du att om jag målar över fogen en gång så kommer den aldrig att gulna?
 
Kan väl hända att färgen gulnar, men då är det fel på färgen :).
 
mikaelbe skrev:
Kan väl hända att färgen gulnar, men då är det fel på färgen :).
Okej, det är nog säkrast att måla över då med andra ord.

Det jag söker nu är en latexfog som absolut inte spricker.
Den jag har ifrån Byggmax har en tendens att göra det nämligen
 
Det finns ingen latexfog som inte spricker. Ibland gör den bara det:(
Ett tips är att vänta ett dygn innan du målar över den. Då har den hunnit torka. Om den gör det ändå så är det bara att göra om tyvärr. Jag använder Alcros latexfog.
 
savio skrev:
Okej, det är nog säkrast att måla över då med andra ord.

Det jag söker nu är en latexfog som absolut inte spricker.
Den jag har ifrån Byggmax har en tendens att göra det nämligen
Det beror ju på hur mycket huset rör på sig, den som jag bruka att använda har rörelseupptagning på 12,5%. Har inte upplevt att det har blivit några sprickor, och som sagt innan så ska det målas över för bästa resultat. Den som Byggmax har tror jag inte är övermålningsbar.

Denna använder jag; Tremco Latex Acrymeric
http://www.tremco-illbruck.se/se/pr...markets=2&applications=3&products=1606&char=L
 
Den som byggmax har är övermålningsbar men har nog inte lika bra egenskaper som dom lte dyrare.
 
MB77 skrev:
Det beror ju på hur mycket huset rör på sig, den som jag bruka att använda har rörelseupptagning på 12,5%. Har inte upplevt att det har blivit några sprickor, och som sagt innan så ska det målas över för bästa resultat. Den som Byggmax har tror jag inte är övermålningsbar.

Denna använder jag; Tremco Latex Acrymeric
[länk]
Är den bra så känns det ju klockrent att den kostar 29kr på Jula.
Den testar vi!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.