Hej! Vi håller på att förnya en förskola i Göteborgs området och ska bygga en hinderbana. Vi letar överallt efter trästubbar eller trädstammar som vi kan såga till ca 50-60 cm stubbar.(som de kan hoppa på) Vi har ingen tur alls. Ngn som sitter på ett nedfällt träd eller liknande som vi kan plocka upp? 160 barn skulle bli väldigt glada!
Mvh pedagogen
 
Åsa Lund
Ring till parkförvaltningen och kolla om de kan hjälpa er?
 
Dessvärre meddelade de att de inte lämnar bort något då de återvänder med spill tillbaka till skogen för att gynna mångfalden. Men tack ändå
 
P Pedagogen skrev:
då de återvänder med spill tillbaka till skogen för att gynna mångfalden.
Vilket i klartext betyder att det inte ids hjälpa till! :thumbdown::mad:

Välkommen hit för övrigt!
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P Pedagogen skrev:
Dessvärre meddelade de att de inte lämnar bort något då de återvänder med spill tillbaka till skogen för att gynna mångfalden. Men tack ändå
Vilket skitsnack. Kommunal byråkrati / lathet i ett nötskal.

Har tyvärr inga stubbar att ge dig men jag tycker verkligen inte att det vore svårt att hitta någon som kan hjälpa er med det.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Du får argumentera med att bidra med stubbar till barnen gynnar också den biologiska mångfalden. :)
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
Var i Göteborg finns ni och kan ni hämta dem själva?

/M
 
P Pedagogen skrev:
Hej! Vi håller på att förnya en förskola i Göteborgs området och ska bygga en hinderbana. Vi letar överallt efter trästubbar eller trädstammar som vi kan såga till ca 50-60 cm stubbar.(som de kan hoppa på) Vi har ingen tur alls. Ngn som sitter på ett nedfällt träd eller liknande som vi kan plocka upp? 160 barn skulle bli väldigt glada!
Mvh pedagogen
Tänk på att det finns mycket regler kring lekredskap som måste uppfyllas.
 
Åsa Lund
Stubbar som står upp borde vara ok att ställa ut i formation. Kanske spelar roll vad det är runt om, gräs eller grus t ex
 
P Prodigys skrev:
Tänk på att det finns mycket regler kring lekredskap som måste uppfyllas.
Snälla, tänk inte på det. Dessa regler är rent människofientliga och leder till styggelser som Leos lekland.
 
  • Gilla
Johannes Hultman och 2 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Snälla, tänk inte på det. Dessa regler är rent människofientliga och leder till styggelser som Leos lekland.
Håller med dig men regler finns ändå och om det skulle komma en besiktning på övriga lekredskap kan man stänga av lekplatsen vid för många/allvarliga fel.
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Stubbar som står upp borde vara ok att ställa ut i formation. Kanske spelar roll vad det är runt om, gräs eller grus t ex
Finns regler om avstånd, höjder, omgivning, vassa kanter med mera. Tyvärr inte bara att ställa ut.
 
P Pedagogen skrev:
Hej! Vi håller på att förnya en förskola i Göteborgs området och ska bygga en hinderbana. Vi letar överallt efter trästubbar eller trädstammar som vi kan såga till ca 50-60 cm stubbar.(som de kan hoppa på) Vi har ingen tur alls. Ngn som sitter på ett nedfällt träd eller liknande som vi kan plocka upp? 160 barn skulle bli väldigt glada!
Mvh pedagogen
Hej, är du fortfarande ute efter stubbar? Jag har 11 stycken massiva bitar i mitt garage som jag vill bli av med. Samtliga är ungefär 60 cm långa och 50-60 i diameter. Jag har ingen möjlighet att lyfta eller flytta dem, så det förutsätter att du ordnar transport.

De finns i närheten av Ullared. Är det intressant?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.