Hej,

Vi letar efter kyl och frys men lyckas inte hitta något paket med kyl som har vattendispenser genom anslutning med vattenslang/koppling och frys med ismaskin också via anslutning med vattenslang.

Vill alltså inte ha behållare som man måste fylla på manuellt.

Vill inte ha side-by-side eller French door lösning.

Två fristående, likadana med måtten ungefär 60 djup x 60 bred x 170-180 hög.

Kom gärna med tips oavsett prisklass så får vi se var vi landar.
 
Har tyvärr inget tips på produkt, men rekommendrar starkt vattenfelsbrytare om ni ska ha vattenanslutning. Vi hade inte det, slangen till ismaskinen lossnade och sprutade i 20 minuter, och vi har nu ny bottenvåning efter 5 månaders vattenskaderenovering.
 
A ama skrev:
Har tyvärr inget tips på produkt, men rekommendrar starkt vattenfelsbrytare om ni ska ha vattenanslutning. Vi hade inte det, slangen till ismaskinen lossnade och sprutade i 20 minuter, och vi har nu ny bottenvåning efter 5 månaders vattenskaderenovering.
Bra tips. Slangar kopplade av behörig VVS såklart för några år sedan med inspektionslucka och på/av kran men något automatiskt kan jag säkert få till.

Har en Verisure vattenläckage-sensor men den var så jäkla känslig så drog ju larmet för minsta lilla kalldraget under diskbänken upplevde jag. :)
 
Vi var i samma sits nyligen och letade, jag hittade en produkt (kommer dock inte ihåg vilken nu) men då bara det skåpet kostade någonstans i hundratusen-kronorsklassen blev det tämligen raskt avskrivet som alternativ, vi har valt att köra med side by side istället...

Så ja, det finns i alla fall något skåp därute, men det var det enda jag hittade, och det var inte helt lätt att lokalisera det, minns inte nu vad jag hade för sökkriterier i google för att få träff...
 
  • Gilla
Brandten
  • Laddar…
Hm ja då blir det till att bygga om lite hemma då alla side by side är betydligt mindre än 2x skåp. Alternativt hitta högt smal vinkyl/skåp att ställa bredvid. :)

Kan också tänka oss (nu när det inte verkar finnas) att skippa isbitfunktion och köpa kit med kyl (vattendispenser m/vattenslanganslutning) och matchande frys med enkel isbricka eller liknande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.