Kollade på amazon.se och där fanns det massor att välja mellan olika prisklasser och utförande.
Det jag har saknat ett tag är så jag kan sätta på skruvdragaren så man kan skruva med bits i trånga utrymme.

Minns när man var liten och min far köpte från TV-shop (kanske inte bästa kvalite men det fungerade) en grå lådesats där det var bitsar och även vinkel samt handtag så man kunde dra den för hand men även med maskin.

Sedan har vi köpt något färdigt paket på jobbet festools där man kunde sätta på deras maskin så kunde man både skruva och borra (främst skruva) i 90 grader.

Skulle kunna välja något billigt för 150 kr men kvaliten kanske inte är så bra och sliter ut kugghjulen.
Men vill heller inte lägga 500-1000 kr på en en enhet som man bara använder då och då.
 
  • Gilla
cazz
  • Laddar…
Jag köpte en på Lidl, faktiskt använt den en hel del och håller än!! Betydligt mer än vad jag hade kunnat tänka mig. Men tror att även de billigare varianterna är ok så länge man inte kör med knackande maskin. Den vänstra varianten har jag.
 
  • Reklam för vinkelborrslutstycke av märket PARKSIDE, tillbehör, två varianter, pris 69,90, TÜV-certifiering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
cazz och 1 till
  • Laddar…
R
Att tipsa om verktyg på lidl, biltema, jula (deras egna märken), och liknande lågpriskedjor är nog ingen större vits med. Det som någon köpte där för en vecka sedan är inte alls säkert att TS kan köpa där idag även om produkten ser likadan ut.

Med det sagt så är bevisligen inte lågt pris en garanti för att det är skräp så man kan alltid testköpa en billig. Jag gjorde det för flera år sedan på jula (den modellen finns inte kvar idag) och jag räknade med att den bara skulle hålla till att dra i den skruven jag hade problem med just då innan den gick sönder.

Den höll dock lite senare för att dra i (med slag) ett hundratal 6x130mm träskruv när jag byggde altan så den verkar nästan oförstörbar.
 
  • Gilla
cazz och 1 till
  • Laddar…
Tror ju inte att produktionen ställer om sig med veckobasis då det inte blir så billiga produkter i så fall....
Finns ju något företag som spottar ut massvis av sånna här men kladdar på lite färg på den ena men inte den andra. Så hittar man en produkt som är väldigt lik den andra kan man nog lätt anta att det är samma i grund och botten. Men ja, syftet med inlägget är att det kan vara värt att chansa på en billig om man bara ska använda den "då och då"...
Söker på "Right Angle 105" på Amazon och hittar väldigt många med lik den designen lidl har fast utan plasthylsa

Och där dök den upp - Närmast identisk :D
https://www.amazon.se/-/en/Degree-R...35081&sprefix=right+angle+105,aps,149&sr=8-28
 
  • Gilla
cazz
  • Laddar…
oj ni hittade en hel del intressanta saker, jag tackar så hemskt mycket.
Ska beställa idag så jag har det till nästa vecka :D
 
R
O ohlinj skrev:
Tror ju inte att produktionen ställer om sig med veckobasis då det inte blir så billiga produkter i så fall....
Nej det tror inte jag heller, och jag skrev inte det. Men det är fortfarande så att de plötsligt byter tillverkare eller att tillverkaren byter ingående komponenter och material. Det betyder förstås att det som såldes förra veckan inte alls måste vara samma sak som säljs denna veckan. Men att de skulle byta VARJE vecka håller jag med om är osannolikt :)

O ohlinj skrev:
Finns ju något företag som spottar ut massvis av sånna här men kladdar på lite färg på den ena men inte den andra. Så hittar man en produkt som är väldigt lik den andra kan man nog lätt anta att det är samma i grund och botten.
Det där är en seglivad myt som inte stämmer i verkligheten. Trots att produkter tillverkas i samma fabriker och t.o.m. ser likadana ut så kan det skilja rätt mycket i kvalitet. Du ska inte tro att din laddare du köpt på wish för 20 kronor innehåller samma komponenter som Apples bara för att de ser snarlika ut.

O ohlinj skrev:
Men ja, syftet med inlägget är att det kan vara värt att chansa på en billig om man bara ska använda den "då och då"...
Ja, man kan definitivt ha tur som jag hade. Fabriken kanske körde tillverkning åt något kvalitetsmärke samtidigt som Jula lade sin beställning. Eller deras underleverantör av kugghjul. Vem vet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.