Jag ska köpa en större mängd takplåt för industribyggnad inom en snar framtid och söker med ljus och lykta efter en speciell sort av kondensskyddad plåt.

Då jag jobbat med plåthallar tidigare, både nya och äldre (nertagning) så har jag skaffat mig en bra uppfattning om vilken sort som är bäst.

Det är alltså kondensskydd som sitter klistrad/sprutad direkt på plåtens undersida som jag talar om.

Det finns 3 varianter på marknaden idag (vad jag känner till)

1. Korta polyesterfiber som är limmade direkt på plåten, (ytan påminner om gräsmattan man hade till tågbanan när jag var liten) Det sitter bra vid montaget men tyvärr så släpper fibern med åren och plåten börjar kondensera.

2. Limmad duk i polyester, sk non-drop. Även den här släpper med åren och fåglarna gillar att picka och hacka sönder den.

3. Sprutad grå massa, påminner om bodyplast. Den här sorten håller jag högst, det är väldigt sällan som den släpper. Och de jag sett har hållit måttet i minst 30 år.

Det är nr 3 jag är ute efter.
 
Borga plåt har detta ?
 
  • Borga kondensskyddande membran applicerat på takkonstruktion med tekniska specifikationer och illustration av användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jonas Nielsen 74 Jonas Nielsen 74 skrev:
Borga plåt har detta ?
Fast det var inte det du ville ha :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.