Täckramen på strömbrytaren har gått sönder, men jag den aktuella dimensionen verkar inte att få tag på längre - har man bytt standardmått på täckramar/strömbrytare (min är kanske 15 år gammal?

Det jag söker är 80x80 utvändigt och 45x45 invändigt.
 
  • Vit trasig täckram till strömbrytare monterad på vägg, spricka i nedre högra hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild
 
Upplagd :)
 
Känns som något noname-fabrikat. Har du fler sådana i huset och vill att det ser likadant ut? Annars är det ju bara byta till en ny strömbrytare, tex Eljo Exxact som är lik men inte likadan.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Känns som något noname-fabrikat. Har du fler sådana i huset och vill att det ser likadant ut? Annars är det ju bara byta till en ny strömbrytare, tex Eljo Exxact som är lik men inte likadan.
Ja, verkar vara samma typ i hela huset. Får byta strömbrytare annars, men hade tänkt spara in ett elekrikerbesök. :)
 
Elektrikern som de förra ägarna av vårt hus anlitade handlade mycket på Malmbergs (de har egna butiker), vi hade bland annat uttag av denna serie i källaren och tyvärr spricker plasten ganska lätt, alla våra hade gått sönder i uttagsbrunnen.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Elektrikern som de förra ägarna av vårt hus anlitade handlade mycket på Malmbergs (de har egna butiker), vi hade bland annat uttag av denna serie i källaren och tyvärr spricker plasten ganska lätt, alla våra hade gått sönder i uttagsbrunnen.
Tack för tipset ska kolla där! :)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Det ser ut att vara en brytare från Malmbergs serie Nova.
Verkar finnas på Kjell:
[länk]

Finns även en billigare enpolig där ramen borde passa.
[länk]
Perfekt - tack! :)
 
Grymt, men spricker de så där lätt efter en sund för bara tänd och släck?
 
Dålig plast som blir spröd med tiden. Kan vara en bättre plast idag, men jag vet inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.