Vi har en liten havsbadplats i anslutning till sommarhuset (se bild). Den är väldigt stenig och det hade varit trevligt om man kunde bada utan att få ont i fötterna.

Vi har tidigare år haft en grävmaskin här som lyft bort stenar, men på vintern kommer stenbumlingarna tillbaka. Både små och stora. Vi ägnade förra året några dagar på att manuellt rensa bort stenar i vattnet.

Nu funderar jag på om det finns någon smartare lösning. En brygga blir ett för stort projekt. Men jag tänker att man kanske kan bygga en halvmeter bred och några meter lång träkonstruktion bara så att man kan ta sig förbi stenarna där det är lite djupare. Jag tänker att denna konstruktion då bara kan ligga i vattnet, ungefär som båten. Och att den kan dras upp eller ner vid behov.

Någon som byggt någonting liknande? Eller någon som har förslag på någon annan lösning?
 
  • unnamed (6).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Badskor? (Obs, ett seriöst förslag)

Efter att ha tröttnat på att försiktigt tassat omkring och ändå fått ont i fötterna vid diverse naturhamnar så är de en del av standardutrustningen vid det här laget
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.