A
Söker skogsägare som vill tjäna lite extra för att låta mig sköta en liten verksamhet med några utbytbara tält.
Med vänliga hälsningar!
 
Nissens
Kalle Karlsson4 skrev:
Söker skogsägare som vill tjäna lite extra för att låta mig sköta en liten verksamhet med några utbytbara tält.
Med vänliga hälsningar!
Du får nog förklara betydligt mer utförligt vad det handlar om. Vad är det för aktiviteter du tänkt ha i skogen?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Och var i landet.
 
A
Nissens Nissens skrev:
Du får nog förklara betydligt mer utförligt vad det handlar om. Vad är det för aktiviteter du tänkt ha i skogen?
Stavade fel i inlägget, det ska stå uthyrbara! Folk ska få fly stressen i Stockholm och bo i större tält i skogsmiljö.
 
A
A AndersS skrev:
Och var i landet.
I en radie på 2h utanför Stockholm
 
Nissens
Kalle Karlsson4 skrev:
Stavade fel i inlägget, det ska stå uthyrbara! Folk ska få fly stressen i Stockholm och bo i större tält i skogsmiljö.
Ok, så det handlar inte bara om tält, det handlar om en bosättning. Allt ifrån vatten till matlagningsmöjligheter till toaletter, duschar etc…
Om det vore i min skog hade det kostat en bra slant.

Nu är mina marker rätt långt från Sthlm, och mina egna nöjen i skogen väger ändå tyngre än detta. Som jakt o annat. :)
 
  • Gilla
Fotografen och 6 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ok, så det handlar inte bara om tält, det handlar om en bosättning. Allt ifrån vatten till matlagningsmöjligheter till toaletter, duschar etc…
Om det vore i min skog hade det kostat en bra slant.

Nu är mina marker rätt långt från Sthlm, och mina egna nöjen i skogen väger ändå tyngre än detta. Som jakt o annat. :)
Jo, men tänk ett steg till.

Om du hyr ut skogen till ett gäng bortkomna stadsbor får du ju ett helt nytt sorts byte att jaga. Och du får även betalt för nöjet att jaga dem. ;)
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Kalle Karlsson4 skrev:
Söker skogsägare som vill tjäna lite extra för att låta mig sköta en liten verksamhet med några utbytbara tält.
Med vänliga hälsningar!
Hur mycket vill du betala?

arende för att ha tält, avlopp med mera bör nog vara intressant för en del.
Men tänk på tillstånden…

du vill i princip ha det som man kallar glamping.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Jag skulle leta runt bland de som redan har liknande aktiviteter och göra ett samarbete, och fokusera på sådant som kompletterar det du tänker göra.
 
  • Gilla
Anonymiserad 559485
  • Laddar…
Nissens
Kilrain Kilrain skrev:
Jo, men tänk ett steg till.

Om du hyr ut skogen till ett gäng bortkomna stadsbor får du ju ett helt nytt sorts byte att jaga. Och du får även betalt för nöjet att jaga dem. ;)
Ja, men det blir nog svårt att få det mört på tallriken. ;)
 
Nissens Nissens skrev:
Ja, men det blir nog svårt att få det mört på tallriken. ;)
Nej då, inga problem. Det är det man har grisfarmen till.

Fantastisk lönsamhet utan foderkostnad. :p

 
A
Nissens Nissens skrev:
Ok, så det handlar inte bara om tält, det handlar om en bosättning. Allt ifrån vatten till matlagningsmöjligheter till toaletter, duschar etc…
Om det vore i min skog hade det kostat en bra slant.

Nu är mina marker rätt långt från Sthlm, och mina egna nöjen i skogen väger ändå tyngre än detta. Som jakt o annat. :)
Vem har sagt det! Det handlar bara om tält.
 
A
Kilrain Kilrain skrev:
Jo, men tänk ett steg till.

Om du hyr ut skogen till ett gäng bortkomna stadsbor får du ju ett helt nytt sorts byte att jaga. Och du får även betalt för nöjet att jaga dem. ;)
Haha va roliga ni är, man kan ju tro att ni går i högstadiet faktiskt
 
Kalle Karlsson4 skrev:
Vem har sagt det! Det handlar bara om tält.
Ok, men även de som bor i tält producerar väl en del både genom kroppsöppningar och avfall. Det plus att de nog gärna vill ha vatten och lite annat - både för hygien och mat. Hur du en ser på det så är det något som sträcker sig långt bortom allemansrätten och kräver en del tillstånd och logistik. Det är rätt stor skillnad på att sätta sig bakom en gran på sin svamprunda när det tränger på och att bedriva affärsverksamhet som producerar gråvatten, avföring och askfyllda eldgropar.

Inget omöjligt på något sätt, men det är lite mer än att bara ge en skogsägare en slant, smälla upp några tipis och casha in på nyandliga storstadsbor som vill instaglampa.
 
  • Gilla
Uffe A och 5 till
  • Laddar…
A
Hep Hep skrev:
Ok, men även de som bor i tält producerar väl en del både genom kroppsöppningar och avfall. Det plus att de nog gärna vill ha vatten och lite annat - både för hygien och mat. Hur du en ser på det så är det något som sträcker sig långt bortom allemansrätten och kräver en del tillstånd och logistik. Det är rätt stor skillnad på att sätta sig bakom en gran på sin svamprunda när det tränger på och att bedriva affärsverksamhet som producerar gråvatten, avföring och askfyllda eldgropar.

Inget omöjligt på något sätt, men det är lite mer än att bara ge en skogsägare en slant, smälla upp några tipis och casha in på nyandliga storstadsbor som vill instaglampa.
Har du hört talas om förbränningstoa och eldstad?
Hep Hep skrev:
Ok, men även de som bor i tält producerar väl en del både genom kroppsöppningar och avfall. Det plus att de nog gärna vill ha vatten och lite annat - både för hygien och mat. Hur du en ser på det så är det något som sträcker sig långt bortom allemansrätten och kräver en del tillstånd och logistik. Det är rätt stor skillnad på att sätta sig bakom en gran på sin svamprunda när det tränger på och att bedriva affärsverksamhet som producerar gråvatten, avföring och askfyllda eldgropar.

Inget omöjligt på något sätt, men det är lite mer än att bara ge en skogsägare en slant, smälla upp några tipis och casha in på nyandliga storstadsbor som vill instaglampa.[/QUOTE
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.