Behöver specialbeställa vangstycken, gärna så billigt som möjligt men vet inte vart jag ska vända mig?
 
Bara att de ska se ut som k-rautas men trapphöjden ska vara 1 cm lägre. Bor i närheten av Göteborg men de kan ju säkert skickas ;)
 
Ska total trapphöjd vara en centimeter lägre? Hyvla av fem millimeter i var ände, det lär inte märkas i stegkomfort.
 
Det är sex steg, men gör jag som du föreslår blir första pch sista steget 3 cm lägre. Alltså 15 istället för 18 tror det blor konstigt att gå i
 
Nu förstår jag vad du menade, jag har nog utryckt mig otydligt. Varke trappsteg ska vara 17 cm högt istället för 18
 
lägg på 5mm på första steget, 10mm på andra osv. sen kapar du i botten blir ju bara 3cm maxhöjning.
 
Hubbe2 skrev:
lägg på 5mm på första steget, 10mm på andra osv. sen kapar du i botten blir ju bara 3cm maxhöjning.
Hm, kapar 9 cm i botten och så man får ett halvt trappsteg menar du? Smart men blir det snyggt? Blir det inte konstigt att gå på?
 
harry73
Kan du inte såga vangstycket själv?
 
Då hade jag väl inte skrivit forumet 😉
 
harry73
Jag gjorde egna vångstycken av vanliga träreglar. Jag hittade inte rätt dimension, så jag valde att limma en 45x45 regel på en 220x45 regel (eller i alla fall störste jag hittade) och sen sågade jag ut alla 'trappsteg'
 
Redigerat:
  • Gilla
Sofie Anna
  • Laddar…
Är inte så händig, rädd att det blir snett
 
harry73
Så kan man också göra dom. Man kan säkert få dom sågat om du berättar måtten och köper på t ex woodys

vangstycke.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sofie Anna
  • Laddar…
Smart! Tack?
 
Eller så här...
Då slipper man meka med vinklar alls, bara att lägga ett vattenpass på första steget. Vanligt hyvlat regelvirke finns ju i 170 mm bredd...
 
  • Vangstycke.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tennet och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.