På snickeriet har vi inte sopsortering, utan vi får köra skräpet till återvinningen själv. För att förenkla denna syssla hade jag tänkt mig att själv skaffa kraftiga tunnor i plast, uppdelade på typ papper, plast glas etc och sen helt enkelt tömma dessa i containrarna på återvinningen. Letar därför efter tunnor som skall användas utan säck och är tacksam för all input.

Jag letar efter:

*Hög kvalitet och robusta tunnor som håller för mycket slit, länge.

* Lagom stora för att man ska kunna lyfta dem (ej rullbara). Tänker typ 500x500x800 eller så i grova drag.

* Två st handtag på motstående sidor

* Plast, för viktens skull

* Helst fyrkantiga, känns mer platseffektivt än cylinderformade. Men kanske blir de svagare då?

* Lock är inget krav.

Gissar att tunnorna från biltema, jula etc inte är sådär väldigt bra i kvaliten...eller har jag fel?
 
Den här tunnan är rund, men verkar vettig
"Tunna BRUTE från Rubbermaid Commercial.
Tillverkad av absolut högsta materialkvalitet inklusive UV-skydd vilket garanterar lång livslängd i de mest utsatta kommersiella omgivningarna.
Tunnan kommer aldrig att spricka, blekna eller bli skev.
Extra förstärkt botten för att klara släpning över grova underlag.
Väl tilltagna handtag för enkel hantering och tömning."
https://www.hega.se/produkter/kallsortering-och-avfallshantering/tunnor/tunna-brute-1665-liter-gra/
Person vid en robust Rubbermaid BRUTE tunna inne i byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för alla tips! Brute-tunnan så helt rätt ut! Tyvärr snålade jag och svängde in om Jula och tog deras 75l tunnor. Var nog dumt, men hade bråttom. Får se hur lång tid det tar innan jag gnäller här i tråden...Förvisso kändes de kraftiga och rejäla men jag tvivlar ändå på mitt eget omdöme...
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.