Det luktar avlopp under badkaret i dotterns nya lägenhet. Visar sig komma från vattenlåset.
Nån som kan hjälpa mig att hitta information om det, jag har inte sett det här modellen förut. Delen hon håller i handen sluter inte tätt, så det blåser skitlukt från det fyrkantiga hålet.

Ska dit på lördag och hjälpa henne.

En hand håller en buktad mobiltelefon vars skärm visas textmeddelanden. Inomhus, matta och möbler synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en smutsig handfat avlopp med synliga avlagringar och rester runt avloppet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Anna_H Anna_H skrev:
Det luktar avlopp under badkaret i dotterns nya lägenhet. Visar sig komma från vattenlåset.
Nån som kan hjälpa mig att hitta information om det, jag har inte sett det här modellen förut. Delen hon håller i handen sluter inte tätt, så det blåser skitlukt från det fyrkantiga hålet.

Ska dit på lördag och hjälpa henne.

[bild] [bild]
Hyreslägenhet eller bostadsrätt?
 
P Putte 9497 skrev:
Hyreslägenhet eller bostadsrätt?
Bostadsrätt. Gör det någon skillnad för vilken modell av vattenlås det är?
 
Ser ni att det inte sluter tätt eller vad? Är ju oring runt där så det verkar ju långsökt att det inte skulle täta om nåt primärt inte är sönderslaget eller att det fattas bitar helt då?
 
S Stefan1972 skrev:
Ser ni att det inte sluter tätt eller vad? Är ju oring runt där så det verkar ju långsökt att det inte skulle täta om nåt primärt inte är sönderslaget eller att det fattas bitar helt då?
Jag ska dit och kolla på lördag. Är svårt att se ordentligt säger dottern, men det kommer "luktpuffar" från avloppet så det verkar som om o-ringen inte sluter tätt.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Bostadsrätt. Gör det någon skillnad för vilken modell av vattenlås det är?
Nä, men hade det varit hyresrätt hade ni anmält det till bovärden och dom fixat detta
 
P Putte 9497 skrev:
Nä, men hade det varit hyresrätt hade ni anmält det till bovärden och dom fixat detta
Det vet jag. Det var inte min fråga.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Jag ska dit och kolla på lördag. Är svårt att se ordentligt säger dottern, men det kommer "luktpuffar" från avloppet så det verkar som om o-ringen inte sluter tätt.
Byt o-ringen.
Ibland kan det stå gammalt vatten i brunnen och då kan det räcka att spola brunnen med friskt vatten
 
P Putte 9497 skrev:
Byt o-ringen.
Ibland kan det stå gammalt vatten i brunnen och då kan det räcka att spola brunnen med friskt vatten
Gammalt vatten är det inte nu iallafall, hon har redan hunnit bara flera gånger fast hon flyttade in för en vecka sedan :)

Kvarstår fortfarande problemet med vad det är för brunn, behöver ju veta vad det är för o-ring jag ska köpa. Men vi får väl ta med den till butiken helt enkelt.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Tack!
Skickar länken till dottern, där fanns ju instruktioner och allt!
 

Bästa svaret

Nu har hon fått nytt vattenlås, det är så praktiskt att BRF-ordföranden är rörmokare. Så hon fick hem tre olika storlekar att testa, och det visade sig då (som han misstänkte) att det förutom att hakarna var trasiga även var fel storlek på den. Så nu är badrummet luktfritt!

Han tyckte dessutom att det snart borde vara dags att renovera det och informerade om att föreningen betalar delar av det, i princip allt som har med avloppen och vattnet att göra utom själva kranarna och det förståss. Man behöver bara säga till honom i förväg att man ska renovera så får man instruktioner!
 
Anna_H Anna_H skrev:
Nu har hon fått nytt vattenlås, det är så praktiskt att BRF-ordföranden är rörmokare. Så hon fick hem tre olika storlekar att testa, och det visade sig då (som han misstänkte) att det förutom att hakarna var trasiga även var fel storlek på den. Så nu är badrummet luktfritt!

Han tyckte dessutom att det snart borde vara dags att renovera det och informerade om att föreningen betalar delar av det, i princip allt som har med avloppen och vattnet att göra utom själva kranarna och det förståss. Man behöver bara säga till honom i förväg att man ska renovera så får man instruktioner!
Sexigt med rörmokare som är BRF-ordförande i dotterns förening.
*mums*
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.