Har ett dilemma.
Sitter idag med ett fungerande larm DSC Power 832 men där installatören inte längre finns. Således inte heller installatörskoden. Larmet är förvisso gammal men pålitligt så jag vill helst ha det kvar.
Så mitt problem. Då den fasta telelinan på sikt kommer försvinna så måste jag installera en gsm-modul.
Det är i sig inget problem men larmet är programmerat med telefonnummer till central utan riktnummer vilket inte kommer fungera med gsm.
Min idé är att använda en gsm-modul där man kan lägga in ett prefix för tex landsnummer och istället använda riktnummer.
Ett långskott men är det någon som känner till något sådant eller har någon annan idé?
Sista utvägen är att programmera om larmet men då det är ett omfattande larm så vill jag helst undvika det.
 
Tänk på att GMS kommer läggas ned inom snar framtid, satsa på nåt med 4G, eller 5G.
 
  • Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
J Joe Bräck skrev:
Har ett dilemma.
Sitter idag med ett fungerande larm DSC Power 832 men där installatören inte längre finns. Således inte heller installatörskoden. Larmet är förvisso gammal men pålitligt så jag vill helst ha det kvar.
Så mitt problem. Då den fasta telelinan på sikt kommer försvinna så måste jag installera en gsm-modul.
Det är i sig inget problem men larmet är programmerat med telefonnummer till central utan riktnummer vilket inte kommer fungera med gsm.
Min idé är att använda en gsm-modul där man kan lägga in ett prefix för tex landsnummer och istället använda riktnummer.
Ett långskott men är det någon som känner till något sådant eller har någon annan idé?
Sista utvägen är att programmera om larmet men då det är ett omfattande larm så vill jag helst undvika det.
Det telefonnr som larmet ska ringa upp är programmerat i själva larmet. Har du fått manualerna för Power 832? Där bör alla behörighetskoder vara inskrivna. Om inte prova med standardkoderna.

Har själv två Power 608 med uppringare med externa uppringare för 2G som jag nu håller på att uppdatera till 4G GSM. Det finns externa moduler för 4G som fungerar. Prefix skrivs D0046xxxnnnnnn. Stort D i början är ett kommando till modemet att vänta på ton innan uppringaren börjar slå numret.
 
Redigerat:
Jag har själv ett Honeywell Galaxy larm med 128 larmpunkter. Det gick över fast lina men byttes till SMS överföring via 3G. Nu läggs 2G och 3 G ned därför har jag nyligen bytt till överföring via en 4G modul med VoLTE och SMS. Välj inte något som snart försvinner
 
  • Gilla
Joe Bräck
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.