Jag är på jakt efter gröna samt beiga vägguttag. Har googlat och sökt på forumet, men utan resultat. Finns det nånstans?

Tack.
 
Gira har kommit med en väldigt häftig modell som jag såg på Hem & Villamässan. Den finns även i grön:
http://www.eurocontact.se/produktnytt.asp?newsID=60

Merten vet jag ska ha haft beiga apparater, men jag hittar inte dem på deras sida längre.
 
Tack!

Inga fler förslag?
 
Jag har en för mig enkel lösning, jag skulle sprutmåla uttagen, det finns ca 1500-3000 kulörer att välja på.

Protte
 
Vad kan den lösningen gå på? Behöver ca 3 gröna vägguttag till köket och 1 beight till köket. Ev 2 rosa i sovrummet.
 
En burk färg/kulör kan kanske gå köpa 1/2 liter men 100-200 spänn
en burk primer 550 spänn
en timme i lackverkstan 400

Och moms på detta.
Det kostar att ligga på topp.

Protte
 
Nuller skrev:
Vad kan den lösningen gå på? Behöver ca 3 gröna vägguttag till köket och 1 beight till köket. Ev 2 rosa i sovrummet.
Och sen ska du ha rosa och gröna sladdar och kontakter också? :p

Tycker problemet är lite som med färgat porslin i badrummet. Kul första gången, dyrt som attan när man vill renovera för att det ser för jäkligt ut. Påminner mej lite om han, som när vi gjorde storinköp av skithuspapper, sorterade ut alla rullar med rosa dekortryck för att kärringen hans skulle bli nöjd.

Men som sagt, om du ska ha specialärger så är det enda som kommer att hålla någorlunda Prottes förslag om att måla enligt konstens alla regler. Köksuttagen kommer dock efter ett tags användning att se skabbiga ut ändå. Tyvärr.
 
Men i en kyrka med mörkbrunt tegel är det snyggt med ett brunmålat uttag på korväggen.

Protte
 
prototypen skrev:
Men i en kyrka med mörkbrunt tegel är det snyggt med ett brunmålat uttag på korväggen.

Protte
Och det finns ju mörkbrun SKK också! ;)
 
Johannes_b skrev:
Gira har kommit med en väldigt häftig modell som jag såg på Hem & Villamässan. Den finns även i grön:
[länk]

Merten vet jag ska ha haft beiga apparater, men jag hittar inte dem på deras sida längre.

Tack för tipset angående Gira. Tyckte även dom var riktigt snygga så jag åkte ner till en återförsäljare på stan. Dock så finns dom här inte i Sveriges lager ännu, utan kommer i Januari. Dock så kunde dom beställa direkt från Tyskland. Lång leveranstid, tyckte även priset var alldeles för högt. Gjorde då några google sökningar och hittade denna sida i Tyskland: www.organiska-elektro.de

Hittade massa roligt där, riktigt bra priser också. Har inte fått mina saker ännu, beställde dock bara i fredags. Stod dock i mailet jag fick av dom att ordrar skickas omgående, så borde så allting i slutet av nästa vecka.

En negativ sak med sidan är givitvis att sidan är helt på Tyska.
 
pefo skrev:
Och det finns ju mörkbrun SKK också! ;)
Och silver och guld och svart och vit, kanske ännu fler.

Protte
 
Nuller skrev:
En negativ sak med sidan är givitvis att sidan är helt på Tyska.
vad ska man annars förvänta sig av tyskar, när de inte vann WW2 så måste de ju jävlas på annat sätt, och det genom att sprida sitt språk istället för sina tiger-tanks;)
 
En sprayburk plastprimer, mindre en 100:-
En sprayburk valfri bättringskulör från macken eller mekonomen, också mindre än 100:-
Räcker till en himla massa uttag och brytare..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.