Är det någon som har tips på en bra golvslipare i Malmö-trakten med omnejd?
 
Vi har anlitat Malmö Parkettslip, Niclas 070-788 49 93, till att slipa och vaxa golvet i vardagsrummet och slipat och färgat in köksgolvet. Mycket nöjda både med resultatet och hur dom ställde upp.
 
Vi anlitade också Malmö Parkettslip och fick golvet slipat av Niclas. Vi blev mycket nöjda, gammalt golv från 30-talet blev fint slipat och lackat.

De bytte även ut en trasig golvbräda till bra pris. Snyggt gjort.

Kommer i tid och jobbar snyggt är vår erfarenhet.
 
M
Även jag kan rekommendera Malmö Parkettslip. Anlitade dem att slipa och olja ett parkettgolv och var mycket nöjd med både bemötande och det arbete de genomförde.
 
Vi hade hjälp av http://www.wassbjersgolv.se/ , slipning av golv och trappa samt golvlacken blev bra. Vi fick en del av golvet ilagt med nya brädor och det jobbet var/är vi dock inte helt nöjda med (inte samma bredd,höjd och avstånd mellan brädorna)
 
Det blev Malmö Parkettslip, och vi är mycket nöjda. De finns dessutom ett besvärligt jobb, då vi ville att de skulle slipa och betsa trappstegen i en trappa, där målarna redan hade målat sidostyckena. Men det klarade de galant!
 
...om man får fråga, vet du vad själva trappjobbet kostade? Hur många steg och vilken typ av trappa? rak/svängd?
 
Ursäkta sent svar.
Det var två svängda trappor, totalpris blev 7000 kr (4000 kr efter ROT). 25 trappsteg totalt.
 
Hej!
Jag återupplivar den här tråden. :) Jag söker också en bra golvslipare i Malmö. Jag ska slipa och hårdvaxolja en parkett. Jag väljer just nu mellan Malmö parkettslip och Parkettfixarn. Malmö parkettslip använder Osmo hårdvaxolja och Parkettfixarn använder Pallmann. Är det någon som har erfarenhet av dessa två företag vad gäller hårdvaxoljning? Skulle ni rekommendera dem? Andra tips är naturligtvis också varmt välkomna! Tack på förhand!
 
Ingen som har några tips på bra golvslipare som är bra på hårdvaxoljning i Malmö?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.