Hej!
Jag har en fönsterbräda i marmor som har gått av. Söker en ersättningsbräda i liknande marmor.

Vart ska jag leta? Eller vem kan ha liknande marmorbräda att sälja?
Den gamla fönsterbrädan är från början på 70-talet. Det sitter 2st fönsterbrädor i samma rum, och det vore ju trevligast att dom är hyfsat lika varandra.

Två marmorfönsterbrädor med avbruten kant som ligger på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu vet jag inte var du bor, men brukar finnas firmor som jobbar med sten där man kan beställa från (gjorde vi till lägenheten där två brädor gått sönder)
 
Hej

Måste det vara exakt lika färg ?
Har 3 st svarta i marmor tror jag
2st 131cm långa
1 st 191cm långa
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu vet jag inte var du bor, men brukar finnas firmor som jobbar med sten där man kan beställa från (gjorde vi till lägenheten där två brädor gått sönder)
Jag bor i södra delen av Jönköpings län. Så inom Jönköpings eller Kronobergs län, eventuellt lite utanför skulle ju passa
 
F Ferra skrev:
Hej

Måste det vara exakt lika färg ?
Har 3 st svarta i marmor tror jag
2st 131cm långa
1 st 191cm långa
Exakt är nog svårt att få, men ungefär samma har jag tänkt.
Svart blir i alla fall för stor skillnad om man bara byter ut den som är bruten.

Måtten jag behöver är 185x15x3 (cm) hade det vart kortare så kunde jag ju bytt båda mot dina korta svarta
 
  • Gilla
Ferra
  • Laddar…
Enklast är nog att söka efter marmor eller liknande i kombination med din ort eller närliggande större ort.

Dessvärre kan jag bara en trevlig i Lund.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Enklast är nog att söka efter marmor eller liknande i kombination med din ort eller närliggande större ort.

Dessvärre kan jag bara en trevlig i Lund.
Vem i Lund tipsar du om?
 
ralvejd
På Kinnekulle finns en firma som jag köpte vit marmor av. De tar hem det man vill ha. Ska kolla vad det heter.
 
ralvejd
A Annaonym skrev:
Vem i Lund tipsar du om?
Vi har köpt från både Landernäs marmor i Lund och Granitfabriken i Oxie. Båda är bra.
 
  • Gilla
Annaonym
  • Laddar…
A Annaonym skrev:
Vem i Lund tipsar du om?
Det är Landernäs jag också känner till.
 
  • Gilla
Annaonym
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.