Ena badrummet i vårt fyrtiotalshus är i dåligt skick och behöver helrenoveras. Men jag älskar det gröna badkaret och handfatet, och skulle gärna vilja ha nya sådana, inklusive toastol. Se bilden. Jag undrar om någon vet var man kan få tag i den typen av färgad badrumsinredning? Viktigt alltså att det är alla tre i samma stil och färg (badkar, handfat, toastol).

Sedan välkomnar jag även tips på leverantörer av våtrumsmatta i lite kraftigare grön färg, som på bilden.
 
  • Grönt badkar med vit handduk, grönt handfat och grönt golv i ett äldre badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Tack för tips! Det är dock ny inredning jag är ute efter, för att få det riktigt fräscht och fint. Annars kan jag lika gärna använda mina gamla :)

Lite synt att det verkar vara så svårt att hitta tillverkare.
 
BirgitS
Jag hittar en italiensk: https://www.ideearredo.com/sv/badrum/toaletter/faergad-toalettstol/
Sidan är maskinöversatt så jag har ingen aning om hur leveranserna fungerar och om produkterna är kompatibla med svenska krav på vattentryck, cisterner, Säker vatten och andra branschregler, för att inte tala om din stil.

Det är för få som är intresserade av färgat porslin för närvarande för att det ska gå att få det lönsamt att producera för den svenska marknaden.
 
  • Gilla
gogul
  • Laddar…
Stort tack! Ja, jag började också googla runt på andra europeiska sajter. Har ännu inte hittat någon som har både badkar, handfat och toastol - men hittade fullt med tyska sajter om att själv måla om med special tvåkomponentslack. Det är faktiskt en vettig variant i mitt fall, då inget av porslinet egentligen är trasigt. Kanske går att få fräscht trots allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.