Hej,

Jag har fått för mig att det optimala huset skall vara byggd som ett H i 2-plan. Där första består av en större sällskapsyta inkl. kök med terassdörrar ut till altanen samt ett större badrum med relax avdelning samt kontor.

övre plan skall mitten av "H:et" bestå av sällskaps yta samt utgång till en balkong där man kan titta ner på undre plan/altan.
De två flankerna i "H:et" skall bestå av rum och toalett.

Detta är min idé av det perfekta familjehuset i nyfunkisstil.

Vad tycker ni? ...och framförallt, finns det någon leverantör som tillhandahåller ett liknande koncept.

Mycket tacksam för svar och synpunkter, kanske är jag fel ute?
 
Kolla under 1½-2 plans hus och huset som heter "Lövsta Ekliden" (grönt)

http://www.lovsta-trahus.se/

Kanske inte riktigt uppfyller alla dina krav, men planlösningen tror jag stämmer hyfsat, sedan går det nog att fixa till stilen så att det blir mer modernt.
 
Hej där.

Ett hus med plan som ett H och dessutom i 2 plan blir oundvikligen en hel del kvadratmeter om inte skänklarna skall bli alldeles för smala. Mycket yttervägg blir det också, men samtidigt fina kvalitéer i form av skyddade uterum och fina ljusförhållanden.

Inte riktigt H-formade och i 2 våningar, men väl U-formade och i ett antal varianter, souterräng etc:

http://norrpada.se/

/H
 
Njaaa.... Ni e nog inte helt fel på det. Om inget annan kan man troligen få lite idéer. Skall undersöka närmare.

Ingen mer som vet något fint?
 
Animonhus har ett H-hus, iofs bara byggt i en plans men de är ju flexibla och kan rita till en ovanvåning till dig.
 
tja det e bara att rita upp ett efter egna spec. inte så svårt
 
Det lär bli minst 300 kvm boyta med ett H-hus i två plan.
Jag har svårt att se att markplanet skall kunna bli mindre än 150 kvm
om det skall vara i närheten av ett H.

Då hamnar startpriset utan tomt, anslutningar, markarb osv på minimun 4.5 millar. Det är ju i och för sig en summa som inte avskräcker alla, även om den är rätt hög.

Kul ide!
//JaGus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.