Hej, jag söker en driver som funkar för utomhusbelysningen som har slocknat, tyvärr inte utbytbar ljuskälla. Färgen på leden ser normalt ut så jag tror det är drivern och den är kanske billigare att byta.
Någon kunnig som kan hjälpa mig ? :)
En LED-drivare med tekniska specifikationer och kablar anslutna, monterad i grått hölje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en produktetikett för Starlux-lampa med specifikationer och CE-märkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B
Jag hade nog provat med 12v, testat om det lyser. Förmodligen lyser det, möjligen lite svagare, i värsta fall börjar det blinka 15vdc är lite udda, speciellt i kombination med ip54 klassning.

https://ledmegastore.se/12v-transfo...WoIqlT6tjCaexVrn-7jeh6E0KXYa1A2RoCN1UQAvD_BwE

Denna är tillräckligt kraftfull för att driva din belysning, har bättre ip klassning än den gamla, men kanske lite klen spänning.

Jag hade som sagt provat med nån 12vdc källa och funkar det, så hade jag köpt nån 12vdc driver istället.
 
  • Gilla
To66e
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Jag hade nog provat med 12v, testat om det lyser. Förmodligen lyser det, möjligen lite svagare, i värsta fall börjar det blinka 15vdc är lite udda, speciellt i kombination med ip54 klassning.

[länk]

Denna är tillräckligt kraftfull för att driva din belysning, har bättre ip klassning än den gamla, men kanske lite klen spänning.

Jag hade som sagt provat med nån 12vdc källa och funkar det, så hade jag köpt nån 12vdc driver istället.
Beställt och testar i veckan , återkommer :)
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Jag hade nog provat med 12v, testat om det lyser. Förmodligen lyser det, möjligen lite svagare, i värsta fall börjar det blinka 15vdc är lite udda, speciellt i kombination med ip54 klassning.

[länk]

Denna är tillräckligt kraftfull för att driva din belysning, har bättre ip klassning än den gamla, men kanske lite klen spänning.

Jag hade som sagt provat med nån 12vdc källa och funkar det, så hade jag köpt nån 12vdc driver istället.
Hej. Det fungerade med den :) Tack!
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.