Ska monteras på husvägg och användas som motorvärmaruttag.
Någon form av timer behövs.
Temperaturstyrd timer vore bra, men den ska ju gå koppla förbi.
Jordfelsbrytare är väl bra.

Tips???
 
Observera att jordfelsbrytare är inte bara bra, det är obligatoriskt. Sedan kan det vara bra om man har utomhusuttaget kopplat på en egen jordfelsbrytare eller personskyddsautomat, så man slipper släcka hela huset bara för att kabeln råkar hamna i en snödriva.
 
  • Gilla
barfotalasse och 1 till
  • Laddar…
Hmmm.... Jag är nog ändå rädd att man rätt vad det är står uppe i en skylift och sådär 30min senare upptäcker att man är utan ström...

Timer och förbikopplingsmöjlighet i en och samma dosa vore perfekt. Och med temperaturstyrd timer helt perfekt.
 
tommib
Två uttag. Varför krångla till det?
 
Så är det hos mig, ett dubbelt uttag utan styrning och ett Garo med temperaturstyrning. Enkelt och funktionsdugligt.
 
  • Gilla
SkaneErik
  • Laddar…
barfotalasse skrev:
Hmmm.... Jag är nog ändå rädd att man rätt vad det är står uppe i en skylift och sådär 30min senare upptäcker att man är utan ström...

Timer och förbikopplingsmöjlighet i en och samma dosa vore perfekt. Och med temperaturstyrd timer helt perfekt.
Har kört lift i många år och det är nog svårt att ens kunna räkna på fingrarna de få? gånger som strömmen försvunnit. Vanligare är de isf att liften får ett frispel och är riktig skit! Dessutom så finns ju nödsänkning på alla liftar och skulle de vara så illa att strömmen går så kan man väl ringa frugan i huset eller ja.

Tycker bara ni ser bekymmer.
 
Jag har använt ett sådan Garouttag utan personskyddsautomaten i fem år och tycker att den fungerat kanonbra. Jag har jordfelsbrytare i centralen. Det är helt onödigt att använda dubbla jordfelsbrytare. Det blir helt slumpmässigt vilken som bryter först eller om bägge bryter samtidigt. Min jordfelsbrytare har brutit en gång pga motorvärmaren men då var det fel i installationen i nya bilen :( Att kabeln hamnar i en snödriva räcker inte för att lösa jfb, den måste nog hamna i vatten så att det kommer in i en kontakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.