Y
I måndags släppte Eljo en ny serie och ska inte vidareutveckla Trend längre efter 23år på marknaden.

Den nya seriens namn har jag för det första svårt att minnas, ifall det var Relaxx(?) har för mig det var udda stavning.

Prylarna kommer snart ut i butikerna, men jag var på hugget att montera Trend prylar och ville tjuvkikat på den nya serien ifall jag ska avvakta.


Någon som har koll på detta och kanske hittat en produktkatalog?
 
Den heter Exxact.
http://download.schneider-electric.nu/snb/download.aspx?so=2&file=SNBDB_33842
 
C
Det tycker jag såg trevligt ut...

p120573-1_new_medium.jpg
(Källa: Mynewsdesk.com)
 
Y
jasså var det måndagen den 31... missuppfattade supporten

ringde och frågade om trends 3vippor var uppdaterad och skulle klara fjädring, men nej de hade lagt energin på exxact serien - som kommer kunna återfjädra sin 3vippare.. jippi.. :)


fast är det även takkontakter eller bara prylar för väggarna?


-ramarna ser lite onödigt tjocka ut dock... vill nog se den live för bedömma om jag bara ska använda dessa vid nödfall eller överallt...

verkar som om jag kan sätta upp takkontakterna redan nu för de är nog de samma vilketsom
 
Redigerat:
Takkontakten är inte med i Exxact serien
 
Exxactinsatsen är i alla fall smalare än trenden.

Jaså, tak- och fönsteruttaget blir inte uppdaterat? Alltså kan man inte få de i svart osv så att de matchar strömställarna?

//Patrik
 
De vill man väl ska synas så lite som möjligt
 
Patrik_Hed skrev:
Exxactinsatsen är i alla fall smalare än trenden.

Jaså, tak- och fönsteruttaget blir inte uppdaterat? Alltså kan man inte få de i svart osv så att de matchar strömställarna?

//Patrik

Jag kollade på utbudet i onsdags och då kunde inte Schneider svara på OM tak uttaget kommer att ersättas, lamputtaget såg jag inte....
 
Rikard Ågren skrev:
De vill man väl ska synas så lite som möjligt
Hehe Jo, i.o.f :p
 
cheetah1 skrev:
Det tycker jag såg trevligt ut...

[bild]
(Källa: Mynewsdesk.com)
Snyggt men det skriker lite svindyrt om det..hoppas jag har fel.
 
Danne031 skrev:
Snyggt men det skriker lite svindyrt om det..hoppas jag har fel.

De ska vara lite billigare än Trend.

(Källa? Minns inte. Elinstallatören?)
 
10 till 20% billigare dyker upp i mitt huvud
 
C
Danne031 skrev:
Snyggt men det skriker lite svindyrt om det..hoppas jag har fel.
Temperaturknappen på högerkanten är säkert KNX-ansluten och jo, då blir det väl genast lite kostsammare.
 
Ja, det är ju en av grejerna som ELJO gjort. Införa lite valmöjligheter inom "standard-ställarna". Fram tills nu har det ju bara funnits vit, vit och vit.

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.