Hej!

Jag är ute efter en aluminiumlist på 3840x68x2mm. Vart får man tag på detta? Vanliga byggvaruhus verkar inte ha det... Plåtslageri, men de håller ju bara på med massa takjobb :), eller?

Bor i Sollentuna så om någon har en rekommendation i närheten skulle jag bli jätteglad.

/ d
 
Jag var på en woody bygghandel idag och de hade sådana i affären men det var i Varberg.
Om jag förstår det hela rätt så är väl Woody bygghandel en kedja som finns i hela landet så då borde de kunna skaffa fram sådana.
Hoppas att du hittar vad du söker
 
Tack, det skall jag kolla upp!
 
Var inne på Bauhaus i veckan och de hade massor av olika alu-profiler i olika längder.

/FlitigaLisa
 
Jobbar själv på en mekanisk verkstad o hanterar aluminium då o då. Nu bor jag inte i Stockholm men jag kan tänka mig att svets och smidesverkstäder har aluminium. Får dem en tårta för jobbet så skär de säkert till den bit du behöver men du får nog stå för lite materilakostnad.
 
FlitigaLisa skrev:
Var inne på Bauhaus i veckan och de hade massor av olika alu-profiler i olika längder.

/FlitigaLisa
Jo men problemet är att de inte har den längd och bredd som jag vill ha, iaf inte där jag kollat.


Meckar Micke skrev:
Jobbar själv på en mekanisk verkstad o hanterar aluminium då o då. Nu bor jag inte i Stockholm men jag kan tänka mig att svets och smidesverkstäder har aluminium. Får dem en tårta för jobbet så skär de säkert till den bit du behöver men du får nog stå för lite materilakostnad.
Precis vad jag tänkt mig, kollar upp svets/smidesverkstad på eniro? Skickade lite förfrågningar till plåtverkstäder men har inte fått något svar, kanske inte deras biff dock...

Tack för svaren!

d
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.