Tjena!
Tänkte kolla om någon har en bra ide på hur jag kan lösa problemet med att få till en snygg list där min murstock möter taket.
Jag har en "naturstensimitation" (bilden). Problemet är ju självklart att få till en snygg list då murstocken varierar med stenarna. (+ - ca 3 cm. )
varv%204%20klart1.jpg
(Taket är nu lagt, det är klassisk vanlig träpanel).

Funderar på att lösa det med en gammel tross eller liknande som spikas / limmas i kanten.
Färgen bör bli grå eller linknande för att passa med ugnen och resten av rummet.
 
Tross eller rep blir nog enklast. ;)
 
frigolitstuckatur borde du kunna skära till med kniv så att den följer murstocken..
 
Deo skrev:
frigolitstuckatur borde du kunna skära till med kniv så att den följer murstocken..
Låter intressant.
Vet du (eller någon annan) vart man får tag på sånt?
Kanske någon som har lite bilder på lut?
 
Frigolitstuck hittar du på ByggMax, Silvan, K-Rauta eller någon annan stor byggvaruhandel..det finns även grova bjälkar i frigolit.

Tycker nog ändå att en tross skulle bli snyggast :)
 
jooselti skrev:
Frigolitstuck hittar du på ByggMax, Silvan, K-Rauta eller någon annan stor byggvaruhandel..det finns även grova bjälkar i frigolit.

Tycker nog ändå att en tross skulle bli snyggast :)
Det tycker jag med... men vill ändå se alla alternativ. Har lite svårt att föreställa mig "frigolitstuckatur" när jag sitter framför datorn... ;D
 
Poxeman skrev:
Det tycker jag med... men vill ändå se alla alternativ. Har lite svårt att föreställa mig "frigolitstuckatur" när jag sitter framför datorn...  ;D
8) Då får väl jag hjälpa dig:
http://www.d-cor.se/katalog/stuckatur/stuckatur.htm :D
 
Immobil: Länkguden!
Snyggt jobbat!
Nu har jag bestämt mig för tross... ;)
 
Poxeman skrev:
Nu har jag bestämt mig för tross...  ;)
::) Va det inte det jag sa från början. :-/ ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.