Har planterat lite nya träd i min lilla trädgård och har en cirkel på ca 70 cm runt varje träd för att inte gräsmattan skall växa in mot stammen och ta näring.

Har ni några tips på någon snygg lösning för att underlätta klippningen runt trädet ? Det finns givetvis massvis med varianter från sjösten till barkmull men jag skulle vilja ha en snygg stenläggning runt trädet. Någon som har bilder, tips mm ?
 
Gör en ring av helt vanliga gatsten.. brukar vara 10*10cm.. blir snyggt och en perfekt kant att köra gräsklipparens ena hjulpar på..

Hittade en liten dålig bild men man ser hur jag menar..
anl1.jpg

här är en till
08.jpg

sen kan du j ueventuellt fylla ut i ringen med olika sten.. singel eller sjösten eller nått sånt..
 
Redigerat:
Brunnsringar.
Smidig lösning och slipper läggningsjobb med sten
 
Flisby har ringar som är betydligt billigare än brunnsringar, diameter på 80 och 60 cm. Men ringar funkar bara att få ditt innan trädet är på plats... annars får man dela dem i två halvcirklar.
 
FlitigaLisa skrev:
Flisby har ringar som är betydligt billigare än brunnsringar, diameter på 80 och 60 cm. Men ringar funkar bara att få ditt innan trädet är på plats... annars får man dela dem i två halvcirklar.
Snack...., även det går att sätta dit senaare, har själv gjort det, men beror på hur stor krona.;).

ska försöka fixa några foton ifall möjligt.

(på fyrkantiga,runda etc)

Distansringar skulle vara billigare på flisby.....:):p
 
Badger skrev:
Snack...., även det går att sätta dit senaare, har själv gjort det, men beror på hur stor krona.;).

ska försöka fixa några foton ifall möjligt.

(på fyrkantiga,runda etc)

Distansringar skulle vara billigare på flisby.....:):p
Menar du att du vet vart man köper billigare ringar än hos Flisby??? Vart i så fall???
Och visst går det att få dit dem efter men betydligt krångligare och med risk att skada trädet.
 
  • Gilla
stefan_bgh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.