Skulle vilja har tips på om det finns snygga våtrumsmattor och tapeter och vart man då kan hitta dessa? Skulle gärna se bilder på om nån gjort om hemma och lagt in det.
 
Tyvärr finns det inga snygga.
Utbudet begränsar sig till Forbo och Tarkett med resp .se adress.

Den enda som ser ut att vara designad efter 1990 är ett par mönster ur Forbo Onyx-serie.

Armstrong är en tillverkare som, åtminstone tidigare, marknadsförde våtrumstapet. Där fanns det ganska snygga grejer men de var "vanliga" tapetrullar på 53 cm och i tunnaste laget. Således ingenting för utrymmen där de vattenbegjuts så vill man ha en sådan vid duschen så får man skaffa duschkabin.

Ev har Jotun tapet också, dock inget urval på deras hemsida.

Själv har jag bestämt mig för att bita i det sura äpplet och minimera fulheten med enklast möjliga mönster och komplettera med färgglada handdukar.

MVH
 
Gerflor har snygga våtrumsgolv. Båtgolv och en hygglig "mosaik" finns och sv/v rutig matta har dom! Det ska vi ha. Tänker inte chansa på kakel klinkel i vårat sneda hus med träbjälklag. Det är värre med våtrumstapet. Vi har en pyttestänk i bagarstugans badrum som var OK tror det var Armstrongs. Där körde vi en grå durkplåtsimitation på golvet, tror det var Armstrong med....inte säker men dom två ihop var jyssta.
 
Hej
Det är sorgligt dåligt utbud. Tyvärr. :(

Vi fixade vårt badrum i höstas. Jag rotade fram fakturan åt dig. Vi valde Forbo Aqualon Pacific 4852 till golvet och Tarkett Aquarelle 038 för väggarna. Vi lade även in pacific golvet i tvättstugan samtidigt. Det blev 17 kvm golv och 24 kvm vägg. Det gick på 15 922 kr inkl spackling, men då var det som sagt tvättstuga och badrum. Plus att det var före rotavdraget.

De råd vi fick från mattläggaren var att inte välja ngt för ljust. Vi ville ha väldigt ljusa väggar och svart golv. Svetsarna kan lätt bli gula och det syns väl om väggarna är ljusa. Pacific golvet finns i en nyans mörkare, men vi blev rekommenderade att inte ta den eftersom det lätt blir fult redan när man lägger det.

Hade några foton som jag tog under tiden vi grejade.
 
  • badrum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • laundry.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.