Jag ska precis dra nätverk i mitt hus. Har nu bestämt mig för att dra 4 uttag till varje rum. Sitter och kollar på Eljo Trend infälda och utanpåliggande uttag. Det blir 2 dosor i bredd i en kombinationsram och det känns väldigt brett. Finns det någon annan tillverkare som har en lösning som inte blir så "stor"? Kanske 2 uttag i 2 rader eller liknande? Infälda eller utanpåliggande spear inte så stor roll.

/Jens
 
Hade du tänkt något i den här stilen ?
Finns att få tag på via reference audio där jag köpte mina paneler....
Finns i massor..kostar en del dock!












NX-WP-077.jpg
 
Soundchaser skrev:
Hade du tänkt något i den här stilen ?
Finns att få tag på via reference audio där jag köpte mina paneler....
Finns i massor..kostar en del dock!
Visst, fast nätverk istället. Vill utrymmesminimera det hela lite grand...

/Jens
 
shootking skrev:
Jag ska precis dra nätverk i mitt hus. Har nu bestämt mig för att dra 4 uttag till varje rum. Sitter och kollar på Eljo Trend infälda och utanpåliggande uttag. Det blir 2 dosor i bredd i en kombinationsram och det känns väldigt brett. Finns det någon annan tillverkare som har en lösning som inte blir så "stor"?
Tänk på att det nog kan bli lite trångt att knö in fler uttag i en dosa. Den sista decimetern kabel som du gärna vill lägga i en loop i dosan blir en ganska bra härva med fyra CATx-snokar...
 
Och sen ska man få plats med jacken också och det finns böjradier att ta hänsyn till så mer än en trippel blir nog väldigt tufft
 
mats_o skrev:
Och sen ska man få plats med jacken också och det finns böjradier att ta hänsyn till så mer än en trippel blir nog väldigt tufft
Får nog bli dubbla uttag då... Ni har rätt i det ni säger om att det kommer att bli trångt!

Tack för era synpunkter!

/Jens
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.