K
Flyttade in i ett 9 år gammalt hus och köket ä från Marbodal. På besiktningens genomgången så sa besiktningsmannen att detta var ingen fara och mer kosmetiskt. Kan jag lita på honom? Hur kan man fixa så det blir lite snyggare? Ser ju sådär roligt ut.
 
  • Sliten hörnlist vid köksinredning nära golvet med synlig skada på träytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten köksfotlist med skador och sprickor vid golvet och väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är antagligen en kombination av ånga från diskmaskinen och en nitisk golvmoppare.
Baserat på första bilden så har du barn? Inom en vecka har de garanterat gjort värre märken än det där, så kan du glömma de här skadorna sen.
 
K
Jag har 2 barn och de förra ägaren hade 3 barn. Så kanske inte så farligt ändå men tanke på förutsättningarna? Bara gilla läget alltså?
 
A
K Koalan84 skrev:
Jag har 2 barn och de förra ägaren hade 3 barn. Så kanske inte så farligt ändå men tanke på förutsättningarna? Bara gilla läget alltså?
golvlister löser detta..
 
K
Maskintok skrev:
golvlister löser detta..
Hur göra och vilken typ av golvlist?
Förlåt för en rookie fråga men jag kan inte mkt.. Och min man vill absolut inte hjälpa till
 
A
K Koalan84 skrev:
Hur göra och vilken typ av golvlist?
Förlåt för en rookie fråga men jag kan inte mkt.. Och min man vill absolut inte hjälpa till
Jaså.. Det var ju synd..
Jag golvsockel heter det väl mer korrekt men like fan så är det en list..

Bara åka till något byggföretag och köpa en snygg list och spika på plats..
 
K
Maskintok skrev:
Jaså.. Det var ju synd..
Jag golvsockel heter det väl mer korrekt men like fan så är det en list..

Bara åka till något byggföretag och köpa en snygg list och spika på plats..

Tack snälla för hjälpen!
Smart tips!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Vitmålad trälist mot en ljus bakgrund, visad i en webbutiks mobilgränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En sådan här
 
  • Gilla
Koalan84
  • Laddar…
A
K Koalan84 skrev:
Hur göra och vilken typ av golvlist?
Förlåt för en rookie fråga men jag kan inte mkt.. Och min man vill absolut inte hjälpa till
Tur att detta forum finns (y)
 
  • Gilla
Koalan84
  • Laddar…
Så där blir det när man använder fiberskivor i utrymmen där det finns vatten, förr eller senare.
 
  • Gilla
Koalan84 och 1 till
  • Laddar…
Du kan (i detta fallet) lita på besiktningsmannen. Det har någon eller några gånger blivit lite för blött på golvet, den där typen av skivor suger då åt sig det och resultatet ser du nu.
Funktionsmässigt påverkar det där ingenting och det är faktiskt rätt lite skadat för att vara 9 år gammalt.

Vill du åtgärda det estetiska kan man ju fundera på allt från att sätta golvlist till att bara ha på lite extra färg.
Själv skulle jag nog inte bry mig om det. (Efter att ha tänkt efter lite så konstaterade jag att det faktiskt är exakt så jag har resonerat. Har ett par ställen där barn eller hund drällt vatten som ser ut sådär och de har jag konstaterat att jag inte kommer göra något åt förrän jag någon gång i framtiden byter kök.)
 
  • Gilla
Koalan84
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.