Hallå!

Jag och min fru håller på att snygga till en garderob i vårat gamla hus, när vi tog bort gammal ytterpanel som satt i garderoben visade sig delar av murstocken som skulle behöva lite kärlek, speciellt för att vi vill slippa få gammalt bruk som rasar.

Går det bra att köpa vanligt murbruk och putsa på efter att man borstat bort det lösa? Eller hur hade ni gjort?

Tack på förhand!
 
  • Delvis renoverad garderob som avslöjar en gammal skadad murstock och löst bruk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hörndel av ett gammalt hus där en skadad murstock möter en blåmålad vägg, med synligt gammalt bruk och träpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis blottad murstock med sprickor och löst bruk i ett hörn av en garderob med gamla och nya paneler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A aforce skrev:
Hallå!

Jag och min fru håller på att snygga till en garderob i vårat gamla hus, när vi tog bort gammal ytterpanel som satt i garderoben visade sig delar av murstocken som skulle behöva lite kärlek, speciellt för att vi vill slippa få gammalt bruk som rasar.

Går det bra att köpa vanligt murbruk och putsa på efter att man borstat bort det lösa? Eller hur hade ni gjort?

Tack på förhand!
Jag hade kört med gypsum. Betydligt enklare att arbeta med när man inte är van.
 
  • Gilla
aforce
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.