Hej jag har just köpt en begagnad 40-fots container, 12x2,5m alltså. Och den ser väl inte jätterolig ut där den står på tomten. Jag ska ha den när jag bygger mitt hus i vår men nu inför vintern så tänker jag om jag kan snygga till den på något billigt sätt så grannarna inte behöver lida så mycket av att se den varje dag.

Har ni nå tips? Billig färg? Hänga ned något längs sidorna?

MVH

Nicklas
 
Bjud in traktens graffittiålare.........
 
Är den bara tillfällig så hade jag målat med billig metall färg från bygghandeln
 
Jo jag skrev redan en tråd på ett forum där graffarna hänger men jag ändrade mig. Endel av dessa kan man nog inte lita på i andra sammanhang och jag har mina bilar där som jag vill ha ifred :)

Hittade metallfärg nu, men torkar det även om det börjar krypa ned mot nollan ute nu?
Verkar som jag får räkna med att betala 2000kr/ lager metallfärg, hade tänkt lägga max hälften av det om det går.
 
Redigerat:
Kanske lägga ett enkelt tak med TRP20 på den? Så liknar den mer en garagelänga.
 
Du kan väl försöka hitta någon färg som reas ut och enbart måla övre halvan på containern. Då går det åt mindre med färg och den ser inte allt för anskrämlig ut.
 
Klär du in den i panel så kan den ju stå kvar även efter bygget?
 
Du borde kunna hitta billig metallfärg på ÖoB eller Biltema.

Kanske räcker med att måla den sidan dom syns från grannen/vägen?
 
Workingclasshero skrev:
Bjud in traktens graffittiålare.........
Bjuda in funkar nog inte. Däremot ska du se att det händer saker om du sätter upp ett stort plakat med "förbjudet att klottra på containern". :D
 
Låt containern vara som den är och lägg pengarna på ett grillparty för grannarna istället. :)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
En granne hade en container som var knallgul. Den sprutmålades snabbt i en mörkgrön färg men inte på baksidan (ena långsidan) som vette mot skogen. Jag tror de köpte den allra billigaste färg de kunde hitta. Och metallfärg var det nog inte heller för när containern efter ca 2-3 år skulle bort så hade färgen börjat flagna ganska ordentligt på sina ställen, vilket inte gjorde något, färgen höll ju tillräckligt länge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.