Har ett badrum, som jag väldigt gärna känner för att snygga till lite men var idag och kikade lite bla på Bauhaus och insåg att det kommer bli väldigt dyrt för två studenter :-[

Nu är min fråga, har ni tips på hur man kan fräscha till badrummet till en hyffsat billig penning? Vi är sugna på att köpa ett runt tvättställ som står ovanpå någon form av bänkskiva och sedan fixa ett förvaringsutrymme under eller bredvid. Även en ny snygg (läs billig ;)) blandare hehövs.

Sambon ska sedan installera spotlights + högtalare ovanför duschen så det kommer också bli ett lyft men jag vill göra mer! :cool:

//Angelica (från sambons konto)
 
Ingen som ens har ett litet pytte tips?! :-/
 
Hej!

Ett billigt och personligt alternativ kan vara att börja springa runt på loppisar!

En gammal, udda byrå, bord eller skänk kan lätt målas om i en läcker färg och hål kan borras eller sågan upp för avlopp. Både runda tvättställ och kranar finns ju billigt på Silvan och Bauhaus.
Enda kruxet är att den inte borde vara alltför nära duschen då färgen kan släppa efter ett tag.

 
Nackdelen med billiga blandare mm är att det kan vara svårt att få tag på reservdelar om de ska servas i framtiden.

Om badrummet är kaklat så kan ni måla fogarna. Det finns speciell färg för det.

Andra smågrejer som kan bytas för att fräscha upp lite är:

- Toasitsen, alltså plastringen (om ni inte vill byta hela toan).
- Krokar, dörrhandtag, toapappershållare.
- Handdukar, badrumsmatta, duschdraperi.
 
Kolla vad Ikea har att förbjuda. T.ex köksstomme på ben alternativt fästat på väggen skulle kunna funka både som bänkskiva under handfatet och förvaring. Deras blandare är antagligen inte att rekommendera: vår rörmokare vägrade montera en sån, tvingade köpa en av känt fabrikat. Kolla även www.skbv.se, de har ganska billiga varor.
 
Ja vi tänkte också tanken att åka till Ikea och använda oss av köksskåp, fick även de tipset av en som jobbar där när det gällde förvaring i arbetsrummet.

Att måla fogarna var ju smart, blir det bra resultat?
 
Har ej testat att måla fogar själv, men sök på forumet så hittar du säkert någon som gjort det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.