Hej

Jag tänkte försöka snygga till mitt badrum. Nu har jag ett gammalt badrumsskåp med en spegel på som jag tänkte ta bort och bygga in spegel i kaklet. Är det svårt att göra själv. Jag är relativt händig men har inte arbetat med badrum tidigare. Kan jag ta spegeln ifrån skåpet? Skulle det vara lättare att skruva upp spegeln och kakla en ram runt den?

Jag tänkte skruva upp en eller två glashyllor och lite rostfria krokar. Belysningen består av en tråkig lampa, kan man byta lamparmatur själv eller måste det vara nån berättigad?

Det är ett litet badrum med "duschen i badkaret" och nu har jag ett trist duschdraperi.. Nån som har några bra idéer om vad man kan ersätta det med? Kan man sätta in en plast/plexi/glas "vägg" som går upp en bra bit ifrån badkaret och som självklart bara täcker ca halva badkaret (svårt att komma in annars..)

Tacksam för alla roliga idéer!


mvh
Sebastian
 
Hej Sebastian,
Det beror på din budget och samvete.
Enligt lagen får du inte byta armatur i badrummet själv.
En glasskiva till badkaret blir snyggt men kostar en hel del tyvärr.

mvh
David
 
I vårt badrum på övervåningen så skulle vi ha spegel infälld i kaklet på bägge sidor i rummet för att förstora det litegrann, när kaklet var satt och jag kom dit så hade plattsättaren glömt den ena spegeln och satt plattor istället, jag blev jättebesviken :'( och trodde det var kört med den spegeln, men tro det eller ej så var plattsättaren en hejare på att fixa till misstagen också.
Han limmade spegeln på kakelplattorna då han inte ville ta bort dem och riskera att skada tätskiktet och sen lyckades han foga runt själva spegelglaset så det syns eg. inte att det sitter några kakelplattor bakom spegelglaset så du bör också kunna limma spegeln på kaklet och sen foga runt om du är händig.
Ang. ersättning för duschdraperi så finns det speciella "halvväggar" i glas som monteras på badkarskanten. Säljs av de flesta som säljer duschväggar/kabiner.

MVH/Christina.
 
Tror nog att jag låter bli att byta armatur själv. Tråkigt om något skulle hända med tanke på försäkringar och dylikt.

Det var ett bra tips Christina. Det kan ju inte vara så komplicerat att förverkliga heller.
Får höra mig för angående halväggar, det skulle nog göra mycket för badrummet att bli av med duschdrapperiet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.