Såg på http://svt.se/2.5909/niklas_mat en snygg blandare i rostfritt stål. Var inne på Fredells och hittade den och hela sortimentet till min glädje!
Har letat efter en snygg och annorlunda rostfri blandare länge.
Blandaren heter Toro (se länken)http://www.cl-strand.com Har svårt att bestämma mig mellan Toro och The Rock.
Tror kanske att det blir The Rock som är lite tunnare.d^_^b
 
Efter att ha gjort om i köket och badrummet upptäckte min fru att köksblandaren (Rock som vi valde) hade ett par unika funktioner, under "huven" finns en spärrbricka för att strypa varm vattnet samt vattenflödet. Bra för oss som bor i villa. Duschsetet från Strand blev en självklarhet när badrummet skulle göras om. Ända problem var att rörmokaren hade dragit 160 istället för 150 men det löste sig.
 
Strand har ju jätte många fina blandare! Här i Örebro finns det tyvärr ingen som är återförsäljare...

Jag blev jätte nyfiken på den som heter Boss och är utdragbar. Den är snygg och inte så hög som många som är utdragbara. Nu är min fråga om någon har en erfarenhet av en Boss?

Har tittat på Mora Styxx som är också är snygg med det är så mycket "high-tech" på den och så är det ju riktigt dyr också... Nån som har åsikter om den?
 
Fina men för dyra:p Strand har bra priser och bra kvalite tycker vi. Jag ringde till Strand när vi skulle installera takduschen och fick bra hjälp utav en kille där. :D Jag är tveksam till att en elektoniken är bra i Styxxen. Hörde att Mora hade återkallat x antal pga nåt fel med programmeringen i blandaren.(Correct me if Im wrong.) Annars är den snygg men den är kromad!
 
Msign: Köpte du Styxxen då?
 
Näe, vi har inte köpt någon blandare än. Vi är mitt uppe i köksrenoveringen eller ombyggnaden kanske är mer rätt benämning :). Jag har tittat och klämt på Styxxen, men är inte helt imponerad, inte till de priset. Jag har varit runt lite och kollat efter en återförsäljare i närheten som säljer Strand, men inte hittat någon. Om Sento Boss är lika bra som den är snygg, så är det en sån som jag vill ha! Får väl i värsta fall bli en tripp till Sthlm för att både få se och känna på en.
 
Nu har jag hittat rätt i köksblandarträsket ;)

Mora Styxx föll bort tidigt då den är svindyr, kräver el och har en massa plastdetaljer. Sento Boss visade sig vara alldeles för klumpig i designen för oss och sen var själva duschhuvudet så tungt att det inte ville gå tillbaka riktigt.

Hansgrohe Talis S2 Variarc och Talis S Variarc fick vi inte tag på för omgående leverans (vi behövde ju en blandare NU på DIREKTEN...) och så tyckte vi inte att den var 100% snygg...

Till slut föll valet på en Tapwell Evo 185 med utdragbar pip. Den passar designmässigt bra in i vårt nya kök, den har utdragbart munstycke och den hade ett bra pris. Kvalitémässig så känns den ok, sen får väl tiden avgöra om den är det.. Vi köpte den på nätet och fick den dagen efter beställning :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.