A
Varför är det så svårt att hitta vettiga stugor som inte är timmrade, har fiskbensmänstrad dörr, spröjs på fönstren och som är runt 30 kvm? tips tack!
 
www.caboden.se

Traditionella trähus, fiskbensmönstrad dörr med fönster och spröjsade fönster. Finns mellan 6- 60 kvm som modulhus.

Dock väldigt traditionella i sin utformning så jag skall bygga till mitt för att få lite mer unik känsla :)

/K
 
Skidstahus och Värsåsvillan har även så små hus som du vill ha som ser ut som riktiga hus (och ÄR riktiga hus såklart haha), men de är lite dyrare än timmrade stugor men sååå mycket snyggare tycker jag :) Sedan kan du ju designa ditt eget hus på www.compacthouse.com till exempel.
 
Jag hittade flera mycket snygga stugor hus på www.stugan.nu
Kommer att beställa Lill-stugan eller Utsiktsstugan !
mvh
 
Vi håller på och bygger en lillstugan från www.stugan.nu och är supernöjda. Enligtmin åsikt de snyggaste småhusen på marknaden. Man kan påverka planlösning och storlek själv.
 
Jag har fastnat för det här fritidshuset... Kanhända p.g.a. att det påminner om mitt hus...

När vi får råd och tid skall jag bygga det här huset i min trädgård... som gästhus eller som "första lägenhet" till en av mina söner :)


fritidshus_loft41.jpg


Planlösningen finner du här.


Hustillverkaren heter Värsåsvillan. De har många häftiga fritidshus - och villor.

Om ni tittar in på deras hemsida rekommenderar jag en titt på deras ovanliga hus - lite amerikansk stil blandad med svenska allmogehus...

enplan_b187.jpg


Deras planlösningar är oftast häftiga och oförutsägbara... Något som JAG gillar :)


.
 
Hej,

Har blivit totalsåld på en av Utsikts-Stugan modellerna (den med vinklad fönster och utskjutande tak)
Undrar om någon redan har byggt denna och vad själva stugan kostade i grova drag. (utan inredning etc, med moms)
... och gärna vad som tillkom i kostnader som man inte tänkte på =)

Övriga tips eller om det till och med finns möjlighet att få ringa och prata lite med dig som redan byggt skulle göra mig jätteglad.

/Emil
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.