Ja, rubriken säger nog allt :) Var kan jag hitta snygga strömbrytare? Har kikat en del på Ulti, men kan inte bestämma mig för om de är sköna eller bara väldigt nördiga, finns det alternativ?
 
har också kollat runt lite, fastnar för bakelit strömbrytare på
http://www.byggfabriken.se/
Tycker själv att dom är läckra, men kanske slutar det upp med billiga standard varianter som elektrikern kommer med...
 
Jag har köpt alla mina strömbrytare och dimmers från England.
Finns massor med olika stilar (rostfritt, mässing, trä, glas)
och kostar bara en pyttig bråkdel av de skulle göra i Sverige.
Mina är i massiv mässing med vippknappar och kostade ungefär samma som vi betalar för vanliga standard i plast här.
Samma för de enkla och dubbla dimmers vi har.
I köket har vi en dimmer med 4 vred
som vi betalade 150 kronor för.
:)
 

Jag har köpt alla mina strömbrytare och dimmers från England.
har du en länk att dela med dig av, eller har du köpt strömbrytarna på plats? Då kanske du har ett namn på kedja eller affär, som vi kan så upp på nätet?
 
linnalinna skrev:
Jag har köpt alla mina strömbrytare och dimmers från England.
Finns massor med olika stilar (rostfritt, mässing, trä, glas)
och kostar bara en pyttig bråkdel av de skulle göra i Sverige.
Mina är i massiv mässing med vippknappar och kostade ungefär samma som vi betalar för vanliga standard i plast här.
Samma för de enkla och dubbla dimmers vi har.
I köket har vi en dimmer med 4 vred
som vi betalade 150 kronor för.
:)
Tack för alla tips!
Låter ju onekligen mkt intressant med England, vad är det för affärer?
 
De flesta har jag köpt på plats men några har jag köpt på auktionssajten eBay. (www.ebay.co.uk).
Där finns massor,
både begagnade, antika och sprillans nya.
Rekommenderas varmt :)
På eBay har jag även köpt andra detaljer till min husrenovering,
som dörrtrycken, tapeter och köksblandare.
I mitt tycke är engelsmännen otroligt duktiga på dessa inredningsbitar.
Billigt är det också....om man jämför med här hemma.
 
Tack, finns ju faktiskt en hel del!
 
Gira har vi köpt. Finns i olika stilar. Pris efter vad Du vill ha. Med fjärr, utan, etc. Dock ej så dyrt som jag befarade.

www.eurocontact.se. www.gira.se
 
Köpte rostfria Jung till köket. Beställde från http://www.elektroland24.de där det är sååå mycket billigare än Sverige. Visserligen är deras hemsida bara på tyska, men man kan ringa dit och ta det på engelska, om man nu föredrar det :)

Ett tips vid köp av Jung:s dimmers är att köpa en Eljo-dimmer och endast täckskivan i rostfritt från Jung. Fungerar klockrent, efter en liten justering.

/RS
 
www.merten.se Där finns lite godis till bra priser. Mycket billigare än tex Jung ;)
 
Vi valde Eljo trend solid, har inte fått rätt trycken än, de kom precis i maj när vi skulle färdigställa, snygga-dyra men sitter som en smäck! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.