Kapten_zanden
Hej

jag beställde en skitsnygg toalettstol via stjern radiator, men det företaget avråder jag er alla att ha affärer med. (De har gjort precis allt fel, strular med fakturor, leverans, de ljuger och beställer fel.)
Nåväl snygg var den toan, men avloppsanslutningen passar inte i sverige, avståndet var 28cm från vägg till utloppet som skulle monteras mot golvet, dessutom var diametern 54mm.

Nu vill jag hitta en liknande stol för montering mot avlopp i golvet (110 anslutning)

Med designad/modern menar jag att den ska ha samma stuk som bilden =)

Tips på var man kan köpa sådant? Helst där man slipper beställa utan endast kan åka o köpa direkt i affären. Men även om det finns någon seriös e-handel där ni har goda erfarenheter att allt passar när man får hem toan...

SNÄLLA HJÄLP!
 
  • WA104s.jpg
Har för mej att jag sett nåt liknande på bauhaus men jag kan ha fel...
 
Hej
Jag kollar också efter en snygg toastol. Jag hittade denna på importlagret.com som jag tycker är snygg men vet inte om man vågar beställa därifrån. Denna kostar 2195:- och ser ut som nedan:
 
  • ct2008toalett.jpeg
Inga problem med företaget importlagret då jag fått mitt badkar från dem. Men om den stolen stämmer med svensk standard med rör dimensioner mm vet jag inget om. Men det kan de säkert svara på om du ringer dem.
 
Kapten_zanden
Jag har tittat på den stolen från imprtkompaniet faktiskt, de säger att det ska stämma med svensk standard, men om det nu visar sig vara fel, då blir det riktigt jobbigt att returnera eftersom de finns i luleå.
Men eftersom många har goda erfarenheter av dem kanske man ska ta dem på allvar och lite på dem!?
Annars har jag sett på beijer bygg nu också när jag letat runt lite, men de har ingen aning om hur den ser ut heller med avloppsdimensioner mm
Dåligt tycker jag att de inte vet vad de säljer, de importerar den. Av märket sanidusa, ser snygg ut men kanske ont om reservdelar o tveksamma garantier på dessa stolar!?

Ingen som testat att importera från utlandet själva? Typ tyskland/danmark? De borde väl ha större utbud?
 
Själv skulle jag inte ens fundera på att importera från tyskland då de toaletter jag har sett i södra delarna är av bakvänd modell. Avloppet fram och järna en platt yta där allt hamnar. :-? Vet inte om de vill inspektera innan de spolar eller nått. Har däremot sett svenska stolar i österike och gissar då att även de har förstått finnesen på de svenska stolarna. ;)
 
Snygga stolar, eller inte.. köp en Ifö, Gustavsberg, eller möjligtvis IDO. Det har man igen på i längden. Även de har design-modeller.
Jag får krupp av alla importerade skit-stolar (!) av väldigt skiftande kvalitet.
Företaget jag jobbar för gjorde ett försök med polska wc-stolar, men när jag hade monterat 4 st och 3 var trasiga från fabrik, vägrade jag att fortsätta montera dessa.


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.