Hej!
Jag söker efter en snygg vit köksbänkskiva, gärna högblank, till vårt kök som ska inredas med IKEA Solär luckor.
Tänker mig laminat men är öppen för olika förslag på material. Skivan ska kunna fås i 75 cm djup.

Stort tack!!

Mvh, Lisa
 
Om man vill frångå syntetiska material finns det (nästan) vita stenskivor som kan fås högblanka.
 
Marklund skrev:
Om man vill frångå syntetiska material finns det (nästan) vita stenskivor som kan fås högblanka.
Har du något tips på var jag kan titta på sådana? Någon uppfattning om pris?

Tack!
 
Priset för stenskivor är relativt högt (omkring 3000 kr per löpmeter för 60 cm djup skiva, varierar dock med stentyp), men å andra sidan behöver dom inte bytas ut i första taget. Nu bor jag inte i Stockholm, men generellt sett kan alla kökshandlare, som HTH, Ballingslöv etc hjälpa till här, liksom ett vanligt stenhuggeri (som ofta även gör gravstenar, fönsterbrädor od).
 
Marklund skrev:
Priset för stenskivor är relativt högt (omkring 3000 kr per löpmeter för 60 cm djup skiva, varierar dock med stentyp), men å andra sidan behöver dom inte bytas ut i första taget. Nu bor jag inte i Stockholm, men generellt sett kan alla kökshandlare, som HTH, Ballingslöv etc hjälpa till här, liksom ett vanligt stenhuggeri (som ofta även gör gravstenar, fönsterbrädor od).

Ok tack, ska kolla upp det!

Någon som har tips på vit högblank laminjatskiva? Och då inte IKEAs.

Mvh, Lisa
 
Har varit iväg och tittat nu på lunchen! Oj, vilken snygg kritvit, högblank laminatskiva de hade! Men OJ, vilket pris.... 2700:-/löpmetern....
Plus att säljaren hela tiden talade om hur känslig de högblanka laminaten är för repor. Någon som har denna och vet hur den står sig vid normalt bruk?

Någon som vet hur IKEAs motsvarighet av vit, högblank laminatskiva står sig gentemot LGs? Det skiljer 2000:-/ löpmeter så den bör väl också övervägas.

Lisa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.