Hej!

Någon som kan tipsa om var man kan köpa en snygg, naturtrogen plastgran? Hade en förr, men så kom jag på att jag nog ville ha äkta gran och så slängdes plastgranen vid en flytt.

MEN jag tröttnade på allt barrande  :p och nu skall jag ha en snygg i plastique istället.

Några tips om var man hittar den snyggaste plastgranen?

//Helena

 
Min åsikt är att det inte finns några snygga plastgranar, men däremot äkta granar som inte barrar så värst om någonting alls. Kungsgran eller silvergran kan jag rekomendera. MvH Puttrik
 
Tvingas tyvärr hålla med 'Puttrik'.... har många gånger precis som du 'helenae' varit så trött på eländet när gran he*****et ska ut ;), man kan hitta barr ända fram till midsommar... *suck*

MEN likafullt så blir det varje år (hittills iaf.) en 'riktig' gran, till saken hör att de plastgranar som anses högkvalitativa och snygga är riktiga 'KalleAnka'-granar, så tjocka och täta så de mest liknar en essens av 'Amerika'... det är bara Piff och Puff som fattas..... inget fel kanske.... men för perfekt för mig och min smak..... och dessutom inte vad jag menar med 'julgran', tyvärr..... ;)

MVH//Christina.
 
Bad jag om ÅSIKTER ang plastgran?  ;)

Skämt å sido, jag håller med fullständigt om att en plastgran inte kan slå en äkta gran, men jag vill ändå ha en. Har testat Kungsgran och visst funkar den bättre än en "gammal vanlig" gran, men lik förb****t hittar man barr i midsommar... Har dessutom köpt en ursnygg julgransfot som inte funkar att hälla vatten i...  ::)

Är det inge som känner till något bra ställe där de säljer lite mer "högkvalitativa" plastgranar?

//Helena
 
Hej!

Har för mig att jag nyss såg en plastgran på Jula, som jag blev förvånad över hur snygg den var.

;) Ulrica
 
Har du ingen affär som säljer dekormaterial i närheten?
Vi köpte en "plastique" för ca tio år sedan och gav då ca 3000 för den :surprised: men den ser lika fin ut idag som vid inköpet.
Barren är tvinnade med fem-sex olika gröna "barr" och kvistarna är bruna och den är ca 2.30 hög. Den påminner om julgranen Kalle och Piff ö Puff har på julafton.

Något att tänka på, är att längden på de billiga plastgranarna oftast är tilltagen med en lååång pinne vid foten, för att spara in på grenar. Så en 2m är egentligen en 1.60 med mycket plats för julklappar. :D
 
Vet ej var du bor 'helenae', men NK sålde åtminstone för några år sedan en extremt 'KalleAnka/Piff/Puff-liknande'gran, låter som den som thomas33 beskriver, mina föräldrar fick en sådan för 5-6 år sedan och den kostade någonstans i samma trakter som thomas gran, lite mer då den var större..., väldigt lik den 'animerade Disney-varianten', om man gillar det... men ganska pysslig att få ihop.....

Nu är det väl omgjort många gånger på NK sedan dess så jag vet inte om den finns mer, men det skulle inte förvåna mig om den trots allt finns där fortfarande....

MVH/Christina.
 
Hej
Jag är alldeles ny här som medlem och blev jätteglad när jag läste din fråga eftersom jag också funderar på plastgran efter många års vedermödor med barr överallt!
Dock har jag funderingar på en VIT plastgran istället för en grön, tänker som så att det är ingen idé att försöka få en grön plastgran att likna en äkta gran och väljer därför en vit...
Jag har matrumsmöbler i körsbär och funderar på att bara ha guldkulor i den vita granen.
Vad tror ni om det??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.