Nu har målaren gjort det sista på ombyggnaden av vårt hus och då är det dags att börja återställa. Jag tänker då bl a stuva undan alla ADSL- och WLAN-burkar och bara dra ut antennen ur en vägg mitt i huset.

Någon som har tips på en snygg (gärna vit) WLAN-antenn med bra prestanda?

Jag har ännu inte bestämt mig om jag sätter den mitt på en vägg eller på ett ytterhörn, men hursomhelst får det inte vara en riktantenn.
 
J
Du vill ha något rundstrålande alltså?
 
Finns rätt mycket att välja på. Dustin har en hel del:
http://www.dustin.se/productlist.aspx?lgroup=694&dgroup=3109

Går att gömma antennen i något, så länge det inte är av metall, tex skåp eller i väggen.

Själv har jag bara bytt ut de fasta antennerna på routern till 5db varianten.
 
John J skrev:
Du vill ha något rundstrålande alltså?
Nja, 360° är ju egentligen inte nödvändigt. 180° eller 270° hade ju varit optimalt, beroende på var jag bestämmer mig att sätta den. Men ja, rundstrålande.

Jag har en gammal Dlink DI-524 och jag misstänker att originalantennen är rätt sopig. Någom vet hur sopig?...
 
J
Mattias Jönsson skrev:
Nja, 360° är ju egentligen inte nödvändigt. 180° eller 270° hade ju varit optimalt, beroende på var jag bestämmer mig att sätta den. Men ja, rundstrålande.

Jag har en gammal Dlink DI-524 och jag misstänker att originalantennen är rätt sopig. Någom vet hur sopig?...
Den är mycket sopig :)

Kolla på länken ovan som finner du säkert något bra.
 
Jäpp, det får nog bli ett vanligt vinklingsbart spröt, men med bättre prestanda. Kjell & Co har också ett gäng.

Hittade att originalantennen ligger på 2 dB, så en 5 eller 7 dB blir nog bra. Ett svep med vit färg får lösa det estetiska. Kanske en liten fästsockel i ek för att matcha trappan intill...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.