Hej,

Jag är ute efter en kamin som man kan se elden från ala vinklar (nästan alla vinklar). Skall vara placerad mitt i ett rum. Har endast hittat en, kostade skjortan oxå.

Tips?
 
Kemi skrev:
Det finns ju en variant som hänger ner från taket som man kan snurra 360 grader, de satte in en sådan i något Room Service tror jag, vet inte namn på den dock.

Sen finns en vridbar ( dock ej 360 ) på Contura - Svensk design som värmer - Braskaminer, täljstenskaminer, kakelkaminer, murspisar
Den från Room Service var galet snygg!
Vet dock inte heller vart den kom ifrån.
 
birgi skrev:
I vilket avsnitt av Roomservice var det? *vill se den frihängande spisen*
Hos DIS INREDNING - INREDNING, DESIGN & MÖBLER - Chic bohem & etniska accessoarer
finns ju en rad otroligt läckra frihängande spisar (även om det inte var det frågan gällde).
Det var så länge sen men ska se om jag hittar något senare ikväll när jag kommer hem...
 
Tack, inser att man måste ha en fetare budget till kamin om det skall bli något häftigt
 
Hittade en snygg på en tysk sida
Kamin
Fin tycker jag, men hittade inga priser
 
Vi hade samma tanke som du, tittade på olika kaminer och insatser som kostade skjortan som du säger. Det slutade med en begagnad insats med glas på både fram och baksida där man kan se rakt igenom. Vi funderar på att sätta in den i en mellanvägg, kanske sovrum/vardagsrum - en häftig effekt tror vi.

Nästa alternatv är att placera den mitt i vårt stora vardagsrum/kök så att man kan se den från hela rummet. Tanken är då att mura in den i en kubliknande form, och att även göra gott om plats för ved i "kuben".

Vi hittade insatsen på blocket och gav 3500 kr.
 
Lamprecht skrev:
Vi hade samma tanke som du, tittade på olika kaminer och insatser som kostade skjortan som du säger. Det slutade med en begagnad insats med glas på både fram och baksida där man kan se rakt igenom. Vi funderar på att sätta in den i en mellanvägg, kanske sovrum/vardagsrum - en häftig effekt tror vi.

Nästa alternatv är att placera den mitt i vårt stora vardagsrum/kök så att man kan se den från hela rummet. Tanken är då att mura in den i en kubliknande form, och att även göra gott om plats för ved i "kuben".

Vi hittade insatsen på blocket och gav 3500 kr.
Bra deal! Ruggigt fint att se kaminen från flera håll
 
Sonia skrev:
Hittade en snygg på en tysk sida
Kamin
Fin tycker jag, men hittade inga priser
Riktigt fin!
 
Lamprecht skrev:
Vi hade samma tanke som du, tittade på olika kaminer och insatser som kostade skjortan som du säger. Det slutade med en begagnad insats med glas på både fram och baksida där man kan se rakt igenom. Vi funderar på att sätta in den i en mellanvägg, kanske sovrum/vardagsrum - en häftig effekt tror vi.

Nästa alternatv är att placera den mitt i vårt stora vardagsrum/kök så att man kan se den från hela rummet. Tanken är då att mura in den i en kubliknande form, och att även göra gott om plats för ved i "kuben".

Vi hittade insatsen på blocket och gav 3500 kr.
Har sökt av markanden på insatser med glas fram och bak som den ni hittat. Inte mycket jag hittat. Vad heter er?
 
Nu har jag inte jättekoll på kaminer, men denna såg jag i en annons häromdagen och det ser ut som den går att titta på från vilket håll man nu känner för.

Eldabutiken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.