Hej detta är mitt tak, köpt av solcellsproffsen. Rätt snyggt?
FB_IMG_1445062948047.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
intrestin
  • Laddar…
Reklam?
 
buspojken skrev:
Reklam?
Ehh nej det var inte min avsikt
 
Snyggt???? troligen ett av dom fulaste tak jag har sett, men hoppas att du får ut lite el som kompensation.
 
Hej Marcus,

hur har det fungerat med ditt solcellstak ? Har du fått några värden som vi kan få ta del av?

Jag tycker inte att taket är fult och är intresserad av skillnaden mellan ett 'vanligt' tak och detta.

Intrestin
 
intrestin skrev:
Hej Marcus,

hur har det fungerat med ditt solcellstak ? Har du fått några värden som vi kan få ta del av?

Jag tycker inte att taket är fult och är intresserad av skillnaden mellan ett 'vanligt' tak och detta.

Intrestin

Översiktsdiagram som visar energiproduktion från solpaneler, hus och kraftledningar med specifik kW-angivelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snart 6 MWh
 
Har du någon bild från en annan vinkel, typ framifrån eller så? Svårt att avgöra utseendet på en sådan närbild!

Men klart intressant!
 
Helt klart det snyggaste solcellstak jag sett! Men i ärlighetens namn så är ett vanligt tegeltak eller skiffertak snyggare, men man kan ju egentligen inte jämföra eftersom att syftet med taken är olika... Förutom att hålla tätt då! :)

Edit: Vad som är snyggt är upp till var och en såklart! Gav bara mina fem cent!
 
Om jag skulle montera solceller är jag helt klart inne på dessa.

Men sen tycker jag ju eternittaken i samma stil är snygga också =)
 
Soltech har en ny produkt som ska vara integrerbar med benders karisma panna, ShingEl kallar dom den.
Tyckte dock den var lite för dyr :(
 
Skulle vara intressant att se vad det blir för temp vid cellerna på Soltechs lösning en strålande sommardag.
 
Enligt produktbladet tappar den 0,2% per grad
 
Kan säker stämma om det är CIGS paneler under. Det intressanta är därför hur hög temp det blir. (lär vara 0,2% för var grad över 20 grader C)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.