Ska in med ny panna i kåken och valet föll på en CTC luftvattenpump.

Undrar om ni har lite förslag på snyggt fundament till utedelen.

Har dragit ett avloppsrör fram till platsen där pumpen ska stå för att leda bort kondensvattnet och min tanke är att bygga någon ram av sten runt lecablock som pumpen ska stå plant på och sedan fylla upp med stenkross för att dölja lecablocken.

Kanske har ni lite bilder på hur ni valt att göra?
 
H
Lecablock.....betongplatta ska det vara.
Det borde din installatör upplyst dig om.
 
H H-Thomasson skrev:
Lecablock.....betongplatta ska det vara.
Det borde din installatör upplyst dig om.
Varför betongplatta? Ska jag gjuta eller räcker det med att sätta betongplattor löst som jag sen kan täcka med gruset?
 
Jag göt en betongplatta armerad med ett gäng gamla rännkrokar. Värmekabel i tråget och sedan ner i golvbrunnen. Avloppet anslutet till köksavloppets rensbrunn.

. Värmepump ovanför betongplatta med skrovlig yta och synlig gammal rännkrok samt avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr har tidens tand gjort betongytan skrovlig.
 
Gjut en betongplattalikt ovan, sen kan du lägga en ram av sten och fylla med sjösten etc. Om du vill att det ska se annorlunda ut. Men pumpen är det enda man kommer lägga märke till ändå
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Ska in med ny panna i kåken och valet föll på en CTC luftvattenpump.

Undrar om ni har lite förslag på snyggt fundament till utedelen.

Har dragit ett avloppsrör fram till platsen där pumpen ska stå för att leda bort kondensvattnet och min tanke är att bygga någon ram av sten runt lecablock som pumpen ska stå plant på och sedan fylla upp med stenkross för att dölja lecablocken.

Kanske har ni lite bilder på hur ni valt att göra?
Ett förslag är att bygga ett sten magasin en nedsänkt gabion med markseparationsduk runt
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.