Jag håller på att renovera ett sovrum och tänkte då passa på att få bort en gammal central som inte är så vacker.

Tyvärr så ser jag ingen möjligthet att bygga in den nya centralen i en skåp av något slag då detta skulle se dumt ut. (Har 2 fönster på väggen och centralen sitter mitt mellan)

Jag skulle instället vilja hitta en lite snyggare central än vad de har på jula och clasohlsson.

Någon som har några förslag?
 
Hagers nya serie med rökfärgad lucka tycker jag är hyffsat snygg.

Finns hos alla elgrossister
 
mats_o skrev:
Jag gillar denna ABB [länk]
En sådan har jag! :-* Snygg, men kanske inte så diskret. Skall kanske vara en med vit dörr istället? :-/
 
Odugliga noll ochh skyddsledar skenor på den tycker jag.

Hagers nya serie har snabbanslutning på skenorna.
 
Erik_D skrev:
Odugliga noll ochh skyddsledar skenor på den tycker jag.

Hagers nya serie har snabbanslutning på skenorna.
Jepp de skulle gå att göra bättre men jag gjorde hål och drog igenom pen och 0 för att vara helsäker
 
mats_o skrev:
[quote author=Erik_D link=1132497337/0#4 date=1132507876]Odugliga noll ochh skyddsledar skenor på den tycker jag.

Hagers nya serie har snabbanslutning på skenorna.
Jepp de skulle gå att göra bättre men jag gjorde hål och drog igenom pen och 0 för att vara helsäker[/quote]
??
 
ABB har gjort skenorna beröringsskyddade på 3 sidor genom att lägga ett plastskal runt skenan. Jag tyckte att det kändes lite grunt med detta skydd på för inkommande 0:a och pen så jag tog bort lite plast och drog igenom ledare lite längre innan elektrikern skruvade fast den. Enbart behörig elektriker som har skruvat in matningen...
 
Tack för alla svar, var och handlade på selga igår och det blev en ABB.
(Passar ju bra eftersom jag jobbar på ABB också, man kan ju inte handla av konkurenterna då :) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.