Hej hopp,

Ja nu är det tre veckor kvar tills köket kommer å jag hoppades på å få lite tips om bra blandare till köket, det är en hörndiskbänk som behöver en ( rostfritt Franke) samt en ho infälld i en diskbänk. Hade funderingar på att ta 'rostfritt' utseende på blandarna, och jag har överskåp över båda.

Plus i kanten är ju det här med reservdelstillgängligheten. Mina arbetskamrater har bara dåligheter å säga om Damixa så jag hoppas få lite emr kött på bena. Den enkla hon önskar nog en lite högre blandare medans hörndiskbänken önskar en 'snygg' blandare :D

Tack på förhand,

Hälsar en velande blivande köksägare
 
Frågan är vad som menas med "bra". FM Matsson mjukstängning gillar jag. Sedan kan man alltid ha åsikter om design, men 9000-serien tycker jag är en bra kompromiss mellan design och pris.
 
ledighetskommiten skrev:
Frågan är vad som menas med "bra". FM Matsson mjukstängning gillar jag. Sedan kan man alltid ha åsikter om design, men 9000-serien tycker jag är en bra kompromiss mellan design och pris.
Och framförallt - klockren funktion. För mig det allra viktigaste faktiskt.
 
Mora Inxx!!!!! ;D
 
På mitt förra jobb hade de sagt in en jättesnygg men värdelös blandare i köket. Den hade en pinne á la Tapwell som var alldeles för kort så det var svårt att reglera vattantrycket. Varje gång man skulle sätta på kranen och spola lite försiktigt så kom det med världens tryck och skvätte ner allt i närheten. Vet inte märket på blandaren, men det kan vara värt att tänka på.
 
Jag är väldigt besviken på min FMM-blandare. :( Vredet till diskmaskinen gick sönder efter bara några månaders användning (tyvärr var garantin på blandaren slut då vi investerade i diskmaskin och började "vrida").

Kanske har vi bara haft otur eller kanske har FMM bättre kvalitet nu (vår är från 98 ) men när vi nu flyttar till vårt nya hus blir det definitivt inte blandare från FMM
 
MathiasS skrev:
Och framförallt - klockren funktion. För mig det allra viktigaste faktiskt.
Samma här. Därav förslaget.
 
barabas skrev:
Jag är väldigt besviken på min FMM-blandare. :( Vredet till diskmaskinen gick sönder efter bara några månaders användning (tyvärr var garantin på blandaren slut då vi investerade i diskmaskin och började "vrida").

Kanske har vi bara haft otur eller kanske har FMM bättre kvalitet nu (vår är från 98 ) men när vi nu flyttar till vårt nya hus blir det definitivt inte blandare från FMM
Aj då. Tråkigt!!! Har varit med om att montera FMM i några hundra bostäder och mig veterligt inte fått någon reklamation (kanske har missat någon). Mora har vi haft ett par reklamationr på (då duschblandare), men det rör sig om 2 om jag minns rätt. Ett projekt på ca 80 lägenheter testade vi ett billigt märke. Allt bök och gnäll om problem med kranarna åt upp det vi sparade i investering. Sedan kom även de klassiska klagomålen att det "small i rören".

Kanske kan du kika på Grohes dyra, med högkvalitativa blandare?
 
Jag tackar! Vi är ju inne på rostfritt inte krom och Grohes blandare törs man välan knappt kika på ;-) vi har badrumsbelysning irån dem som är MYCKET bra ( men snuskdyr - säger hon som öppnade plonkan då )

FM se ut att ha mest i krom annars är de snygga - Mora har jag lutat åt nu ett BRA tag också ;D oj så svårt ( men angenämt)
 
Gummigum skrev:
Jag tackar! Vi är ju inne på rostfritt inte krom och Grohes blandare törs man välan knappt kika på ;-) vi har badrumsbelysning irån dem som är MYCKET bra ( men snuskdyr - säger hon som öppnade plonkan då )

FM se ut att ha mest i krom annars är de snygga - Mora har jag lutat åt nu ett BRA tag också ;D oj så svårt ( men angenämt)
FM har kommit med någon form av "rostfri". Poppis, men själv tycker jag inte om den. Kika på http://www.fmmattsson.com/produkter/kok/images_large/9110-0002_l.jpg så finns en bild. Annars finns den i de flesta VVS-butiker för att kolla live.
 
Vi har Grohe Europlusblandare och kan verkligen rekommendera dem.


Enligt min röris är allt utom FM Mattson, Mora, Grohe, Damixa och Oras bara skit och skall undvikas.
Lite fyrkantigt kanske, men det är ändå erfarenheten som talar.
Jag fick rejält med skäll när jag ville att han skulle montera en fantastiskt snygg blandare från Bauhaus. Det var bara att åka tillbaka med den. :)
 
ANE skrev:
Mora Inxx!!!!! ;D
Håller helt med :) Vi valde More Inxx till badrum och kök ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.