Surfar runt och letar snygg bastubelysning. Vill inte ha en ful trälampa. Det lär bli nån ljusslang eller något liknande under lavarna, men sen behöver vi ju nåt mer. Nån som kommit på nåt bra? Ser att en del satt in spottar eller led. Blir det bra?? På en del bilder tycker jag att det sett lite B ut, men det är ju iaf bättre än trälampa:p

Har nån en snygg lösning tar jag gärna emot förslag!

/Anna
 
Vi valde en lösning med vanliga billiga lamparmaturer från Harvia under lavarna som enda belysning

Tror att det var följande lampor

http://www.k-rauta.se/vvs_8228.htm
 
  • bastubelysning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fint! Blir det inte mörkt med lampor enbart under lavarna? Det är ju ganska mysigt ljus, men jag får för mig att det blir lite väl mörkt, eller?
 
Hemmakatten
Vi har två stycken infällda dimbara lampor i väggen ca 30 cm från golv. Det är allt. Ingen takbelysning, ingen belysning under lavarna. För oss räcker det mer än väl. Vi sitter inte o läser tidningen i bastun utan tar det bara lugnt och tittar på den vedeldade bastuugnen och ut genom fönstret. Storstädningen gör vi på dagtid eftersom vi har stort fönster som ger ljus.
 
p480aja skrev:
Fint! Blir det inte mörkt med lampor enbart under lavarna? Det är ju ganska mysigt ljus, men jag får för mig att det blir lite väl mörkt, eller?
Det blir en ganska dämpad belysning så det är nog en smaksak om man tycker det blir för mörkt. Dörren är helt i glas och i relaxen som vi har utanför har vi dimbara spottar i taket så vi har inte upplevt att det blir för mörkt.

Vill man ha belysning under lavarna men samtidigt är orolig för att det kan bli för mörkt så kan man väl komplettera med en tak eller väggbelysning som sitter på en separat brytare eller är dimbar så det går att reglera ljuset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.