Glöm inte låsa fast eller låsa in snöslungan efter den använts...


Den snöiga vintern har satt fart på en ny marknad för tjuvarna. Snöslungor har, i alla fall i Stockholm, blivit begärliga för tjuvar.
empty.gif
– För mig är det nytt med så många stölder, säger Börje Holmberg vid Nackapolisen till SvD.se.
Värst drabbat är Tyresö, som hör till Nackapolisens distrikt. Där har inte mindre än 18 snöslungor stulits på kort tid.
Annons:
Polisens råd är att inte lämna slungorna utomhus.
– Man ska förvara dem inlåsta, säger Börje Holmberg.

TT
http://www.dn.se/sthlm/snoslungor-heta-stoldobjekt-1.1229441
 
Tyresö
Hoppsan, kanske dags att sätta lås på slungan. Men jag kan faktiskt förstå att Tyresö är värst drabbat - "marknaden" på rejäla slungor är stor här.
 
Milkshaken
fööra vintern här i samhället jag bor i så var det en entrepenad som skulle skotta av skoltaken..... sagt o gjort....
när dom kom tillbaka på morgonen efter att dom börjat så var slungan borta.....
slungan var lämnad uppe på taket typ, 7 meter upp......:O
Jag bor i samma samhälle där vi- 07 blev rånad i vår bank..... banken var i ropet i tv , just för att det var en KONTANTLÖS BANK....
Skyltar satt vid dörren.... "KONTANTLÖS BANK" Vi har inga kontanter i denna bank utan kunder som vill ha kontanter hänvisas till.... XXXXXXXXXX:::XXXXX Banken blev rånad iaf, fast utan byte..... Summan av kontentan: Se över er försäkring, lås räcker inte.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.