Hej, inte alla bor i Norrland, vilket jag tycker är konstigt, men det gör jag, uppflyttad från Roslagen.
Vilken är den bästa och pålitligaste snöslungan, den ska funka när man behöver den, dvs när det är 5 dm blötsnö på uppfarten? ???
 
Hittade denna modell på nätet. Vet inte vilket märke - men den verkar ju effektiv

snow.jpg
 
Tummen..den va bra! :D

Göran, se till att den är så stark som möjligt.. När det gäller snöslungor är det hästkrafter som gäller. Jag har också hört att stora hjul med snökedjor är bättre än banddrift. Anliggningsytan blir mindre med hjul&kedja och biter därför bättre.
 
KarlXII skrev:
Tummen..den va bra! :D

Göran, se till att den är så stark som möjligt.. När det gäller snöslungor är det hästkrafter som gäller. Jag har också hört att stora hjul med snökedjor är bättre än banddrift. Anliggningsytan blir mindre med hjul&kedja och biter därför bättre.
Sakta i backarna. Bättre är inte alltid bra. Coolt kan också vara bra. Bättre än bra faktiskt. Visst är det mycket fetare med en snöslunga som har band än en med hjul?! Tio miljoner stridsvagnar kan inte ha fel.....

;)
 
KarlXII skrev:
Tummen..den va bra! :D

Göran, se till att den är så stark som möjligt.. När det gäller snöslungor är det hästkrafter som gäller. Jag har också hört att stora hjul med snökedjor är bättre än banddrift. Anliggningsytan blir mindre med hjul&kedja och biter därför bättre.
tack för svar, i övrigt ni alla, kan man be att få konstruktiva råd?
Har själv haft med band. slitigt och trögt,tror att Toro är bra?
 
Göran skrev:
tack för svar, i övrigt ni alla, kan man be att få konstruktiva råd?
Har själv haft med band. slitigt och trögt,tror att Toro är bra?
Göran, här på forumet får man vänja sig vid vissa irrelevanta och omotiverade sidospår i trådarna. Hur skulle det annars vara här....... ;)
 
MathiasS skrev:
Göran, här på forumet får man vänja sig vid vissa irrelevanta och omotiverade sidospår i trådarna. Hur skulle det annars vara här....... ;)
en tråkigare plats antar jag, det är bara det att grannen vill sälja sin toro, ska jag köpa??
 
Har erfarenhet av Toro. Har haft 2 i min ägo av totalt 4. Erfarenheterna är minst 10 år gamla varför eventuell nyutveckling kan ha ändrat förutsättningarna. (Flyttat söderut till snöfattiga delar av Sverige)

Toro var överlägsen de övriga!

mvh
TMI
 
TummenMittI skrev:
Har erfarenhet av Toro. Har haft 2 i min ägo av totalt 4. Erfarenheterna är minst 10 år gamla varför eventuell nyutveckling kan ha ändrat förutsättningarna. (Flyttat söderut till snöfattiga delar av Sverige)

Toro var överlägsen de övriga!

mvh
TMI
Tackar- det är vad jag hört av andra också. :D
 
Själv tycker jag Honda fungerar bäst :)
Den startar alltid samt att den går tyst och med lite vibrationer.
Även de modeller som har bara har 6hk tar undan snön snabbt och smidigt.
Kanske man kan tycka att den är lite dyr men då håller den i många år oxå.
/David
 
Har en Ariens. KOmmer inte ihåg modellbeteckningen men den är ca 12år gammal. Fungerar perfekt från år till år. Spelar ingen roll om jag låter bensinen stå orörd över sommaren, första staren så är det oftast bara ett par ryck så är den igång.
Skulle dock vilja ha belysning på den (det är mörkt på vintern)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.