Hej!
Min Pedrollo Rxm 3/20 (vertikalvippa) har lagt av och jag har beställt en likadan till, 6 000 kr svider men den höll i 9 år i alla fall.

Dräneringskillarna som installerade den satte ett "snöre", vet inte vad man ska kalla det, för att flottören ska reagera tidigare då dräneringsrören ligger ganska lågt i dräneringsbrunnen (se bild). Någon som vet vad det är för "snöre"? Eller om jag kan använda något annat för att flottören ska få pumpen att aktiveras vid lägre vattennivå än högst upp?

Det är en sån här pump om det kan vara av intresse:
https://www.avloppscenter.se/vara-p...re-smutsat-vatten-bdt/pedrello-rx-vortex.html
 
  • En aluminiumkittel hänger på en röd struktur med ett svart lock intill en silverfärgad plåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Farendag skrev:
Hej!
Min Pedrollo Rxm 3/20 (vertikalvippa) har lagt av och jag har beställt en likadan till, 6 000 kr svider men den höll i 9 år i alla fall.

Dräneringskillarna som installerade den satte ett "snöre", vet inte vad man ska kalla det, för att flottören ska reagera tidigare då dräneringsrören ligger ganska lågt i dräneringsbrunnen (se bild). Någon som vet vad det är för "snöre"? Eller om jag kan använda något annat för att flottören ska få pumpen att aktiveras vid lägre vattennivå än högst upp?

Det är en sån här pump om det kan vara av intresse:
[länk]
Jag löste det med att sätta buntband och tejp. Ska följa upp om ett tag om det håller. Annars fäster jag en slangklämma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.